Kniha opisuje vznik úspešného slovenského vydavateľstva 7 Plus a jeho následný predaj skupine Penta. Štefan Šimák si za utŕžené prostriedky kúpil zámok s vinohradom a vyrába vlastnú značku vína.

Na 300-stranách opisuje Štefan Šimák príbeh vydavateľstva 7 Plus, ktorý sa začal na vypožičanom elektrickom písacom stroji a v prenajatej zasadačke v priestoroch hasičského zboru. V knihe nájdete aj spomienky autora na začiatky jeho novinárskej kariéry v Slovenskom rozhlase.

obálka knihy Nehovorte mi magnát - Štefan Šimák
zdroj: Gorila.sk

„Rok po predaji vydavateľstva sa ma zmocnil pocit, že mnoho špičkových ľudí z vydavateľstva odišlo a stráca sa pamäť toho, čo sa tu urobilo. Aj šéfredaktor Miloš Luknár napokon odišiel, sotva mu niekto podal ruku. V každom prípade, či sa to niekomu páči, alebo nie, Plus 7 dní zanechalo stopu v zápase o budúcnosť Slovenska a jeho dnešnú demokratickú podobu,“ povedal Štefan Šimák v rozhovore pre denník N. 

V septembri 2014 kúpila finančná skupina Penta vydavateľstvo 7 Plus prostredníctvom svojej holandskej spoločnosti V-3 Media Holdings.

Portfólio 7 Plus tvoria médiá, ako denník Plus jeden Deň, týždenník Plus 7 Dní, internetový portál Pluska.sk, čí týždenníky Báječná žena, Šarm, alebo mesačníky EMMA, Brejk, Pekné bývanie, Záhradkár, Zdravie a ďalšie.

Súčasť spoločnosti 7 Plus tvoria aj médiá spoločnosti Centrum Holdings (atlas.sk, centrum.sk), ktoré kúpili predchádzajúci majitelia 7 Plus Štefan Šimák, Jozef Dukes a Karol Bustin ešte v roku 2013 od americkej investičnej skupiny Warburg Pincus.

„Kniha je tak trochu aj učebnicou žurnalistiky a filozofickým traktátom o slobode tlače a jej nezávislosti. Z každého má v sebe niečo. Nedrží sa prísne časovej osi, čo je z čitateľského hľadiska výhodou, lebo umožňuje ľahšie a lepšie pochopiť niektoré súvislosti. Nájdete v nej spomienky autora na obdobie jeho novinárskych začiatkov, na prelomové udalosti z konca osemdesiatych rokov minulého storočia, keď sa doslova a do písmena rúcal jeden svet, na jeho postoje v tých časoch a pred tým. Dozviete sa tiež, ako sa zrodilo na zelenej lúke vydavateľstvo, ktoré sa v priebehu štvrťstoročia stalo jediným veľkým, čisto slovenským vydavateľstvom. O neľahkom boji s konkurenciou a úspechoch i neúspechoch, výborných nápadoch i chybných odhadoch aj zlých rozhodnutiach,“ uviedlo o knihe vydavateľstvo Dixit.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu