foto: FB blog/newsroom

Výzva na akciu, v podobe lajkovania, zdieľania, komentovania a iných podobných aktivít je pre používateľov sociálnej siete považovaná za nežiaducu. Aj preto Facebook zasiahol a takéto príspevky bude sankcionovať.

„Ľudia nám hovoria, že nemajú radi príspevky, ktoré od nich žiadajú lajkovanie, zdieľanie, komentovanie. Napríklad: Daj lajk, ak si sa narodil v znamení Baran! Táto taktika je známa ako engagement bait,“ uviedli na blogu spoločnosti Facebook, Henry Silverman, ktorý na sociálnej sieti zodpovedá za integritu príspevkov a technik Lin Huang.

Vynútená interakcia v podobe „engagement bait“ využíva algoritmus News Feed, k tomu, aby sa príspevok dostal k väčšiemu počtu používateľov. Facebook, samozrejme neodignoroval sťažnosti svojich používateľov a v polovici decembra 2017 oznámil, že takéto príspevky budú penalizované.

Engagement bait využívajú predovšetkým správcovia firemných profilov, ale aj administrátori rozličných skupín a komunít. Engagement bait zahŕňa viacero rôznych taktík, uplatňovaných samostatne alebo spoločne.

„Aby sme podporili autentickú spoluprácu, tímy našich zamestnancov prešli a kategorizovali státisíce príspevkov. Výsledky z tejto činnosti boli použité pre model strojového učenia, ktorý dokáže rozpoznať rôzne typy engagement bait. Príspevky, ktoré túto taktiku zneužívajú sa budú v príspevkov na hlavnom panely zobrazovať menej,“ uviedli Silverman a Huang na blogu spoločnosti Facebook.

Okrem toho bude sociálna sieť v nadchádzajúcich týždňoch zavádzať striktnejšiu penalizáciu pre Facebook stránky, ktoré systematicky a opakovane zneužívajú engagement bait k umelému zvyšovaniu dosahu svojich príspevkov.

Tieto obmedzenia v podobe menšieho zobrazovania príspevkov v hlavnom panely bude Facebook zavádzať postupne. Vydavatelia budú mať čas prispôsobiť sa a vyhnúť sa neúmyselnému používaniu zakázaných príspevkov, ktoré obsahujú návnady.

V ďalšom kroku bude sociálna sieť pokračovať v hľadaní spôsobov, ako zlepšiť a rozšíriť svoje úsilie v tom, aby sa takéto príspevky zo sociálnej siete vytratili.

Sankcie sa nebudú týkať príspevkov, ktoré majú formu žiadosti o pomoc alebo odporúčania. Konkrétne sú to príspevky, v ktorých používatelia napríklad žiadajú ostatných používateľov o pomoc pri hľadaní nezvestných detí, získavania peňažných prostriedkov na charitatívne účely či žiadosti o typy na cestovanie a podobne.

„Naopak, budeme znižovať viditeľnosť príspevkov, ktoré sú v rozpore s jedným z kľúčových hodnôt nášho informačného kanála, a to je autentickosť. Podobne ako v našich ďalších nedávnych snahách, ako je sankcionovanie takzvaných klikacích nadpisov a odkazov na nekvalitné webové stránky, chceme znížiť šírenie obsahu, ktorý je spamový, senzačný alebo zavádzajúci, aby sme podporili zmysluplnejšie a autentické konverzácie na Facebooku,“ uviedla spoločnosť Facebook na svojom blogu.

Informačný panel News Feed bude aj vďaka týmto ochranným krokom spoločnosti Facebook zasa o niečo prehľadnejší a menej rušivý pre širokú skupinu používateľov sociálnej siete.

REKLAMAadv.:

1 komentár

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu