foto: pixabay.com

Najväčšia sociálna sieť Facebook testuje novú funkciu, ktorá vkladá príspevky od miestnych politikov do informačných kanálov používateľov aj napriek tomu, že týchto politikov nesledujú.

„Testujeme novú funkciu občianskeho zapojenia, ktorá zobrazuje ľuďom na Facebooku najvýznamnejšie príspevky od ich zvolených predstaviteľov. Našim cieľom je dať ľuďom jednoduchý spôsob ako sa dozvedieť , čo sa deje na všetkých úrovniach v ich zvolenej vláde,“ pre recode.net potvrdil testovanie novej funkcie, hovorca spoločnosti Facebook.

Nová funkcia je rozšírením existujúcej funkcie „Town Hall“, ktorá má pomôcť používateľom lepšie nájsť a spojiť sa s miestnymi zvolenými politickými predstaviteľmi. Funkciu „Town Hall“ spustil Facebook na trhu v USA do používania v marci tohto roka. Informáciu o novinke z prostredia sociálnej siete priniesol recode.net.

Príspevky v rámci novej funkcie by sa v informačnom kanáli mali objaviť najviac raz za týždeň a iba u používateľov, ktorí sledujú aspoň jedného miestneho, štátneho alebo federálneho zástupcu z ich oblasti. Politická príslušnosť používateľov sa pritom nebude používať na určovanie obsahu, ktorý sa im bude zobrazovať.

Lokálni politickí predstavitelia sa budú používateľom zobrazovať na základe zadania ich adresy. Opačne to bude fungovať tak, že týmto miestnym politikom sa nebudú zobrazovať konkrétne mená alebo tváre, ale špeciálne znaky, ktoré budú označovať okres, z ktorého pochádza daný užívateľ. Ak používateľ nezadá adresu, budú sa mu zobrazovať príspevky iba od štátnych a federálnych politických predstaviteľov.

Okrem tejto funkcie je novinkou aj funkcia „Page Insights“, ktorá umožní politikom zistiť, aké príspevky sú populárne v ich regióne. Oficiálnemu správcovi alebo administrátorovi stránky daného politika to umožní rozbaliť zoznam nových a populárnych príspevkov, ktoré môžu následne prostredníctvom kliknutia na odkaz uverejniť na svojej stránke spolu s osobným postojom k tejto otázke. Tento nový nástroj bude spojený s ďalším novým prvkom „Direct Targeting“, ktorý umožní politikovi zaslať príspevok len tým používateľom, ktorí žijú v regióne, ktorý reprezentuje.

Všetky tieto nové funkcie poskytujú veľmi silné nástroje pre politikov a ich cieľom je podporiť ich v tom, aby sa začali viac angažovať v lokalite, ktorú zastupujú a viac sa spájali s ľuďmi, ktorí v tejto lokalite žijú.

Celé toto úsilie je snahou spoločnosti Facebook urobiť zo svojej sociálnej siete miesto pre zmysluplnejšiu politickú diskusiu.

Či sa táto snaha vyplatí ukáže až čas, všetko závisí na amerických používateľoch, pretože iba ak sa do tejto zatiaľ navonok „lepšej“ politickej hry zapoja, možno sa nové funkcie dostanú do používania aj v iných krajinách ako v USA.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu