Ilustračná foto: pixabay.com

Po boji so zverejňovaním článkov s falošnými informáciami sa Facebook pustil aj do boja s vydavateľmi, ktorí majú tendenciu tvoriť zavádzajúci a senzácie-vyvolávajúci obsah.

Nový systém bude pracovať podobne ako pracuje nevyžiadaná pošta. Sociálna sieť nedávno oznámila zmeny v algoritmoch, ktoré sú používané v informačnom kanáli News Feed, čiže v neustále aktualizovanom zozname príbehov, ktoré sa zobrazujú na domovskej stránke každého profilu na Facebooku, sú to fotky, články, udalosti a podobné aktivity, ktoré užívatelia „lajkujú“ a zdieľajú. Na tému upozornil digitaltrends.com.

Nový algoritmus funguje podobne ako je filtrovaná nevyžiadaná pošta v emailoch. Tím vývojárov sociálnej siete si „posvieti“ na tisíce titulkov kategorizovaných ako „návnada na klikanie/clickbaity“.

Vydavatelia takýchto článkov to budú mať od teraz ťažšie. Nadpisy so slovami a frázami, ktoré boli klasifikované ako „návnada na klikanie“, budú potrestané, čo znamená, že v spravodajskom panely sa zobrazia oveľa neskôr, čo bude mať dopad na rozsah ich dostupnosti pre čitateľov alebo sa budú zobrazovať menšiemu počtu užívateľov.

Facebook pri algoritmoch použil dve samostatné identifikačné kategórie na vymedzenie kľúčových slov a fráz označených ako „návnada na klikanie“. V jednej kategórii sú slová, ktoré zveličujú detaily a v druhej kategórii sú slová, ktoré majú tendenciu zadržiavať určité informácie, teda také, ktoré nabádajú čitateľa kliknúť na článok, aby sa dozvedel viac.

Táto novinka zo strany sociálnej siete je potencionálnou hrozbou pre všetky vydavateľstvá, ktoré robia tieto „finty“, aby nazbierali čo najviac čitateľov a získali vyšší zisk z reklamy.

Pre čitateľa je toto určite dobrá správa, pretože na tieto praktiky zo strany vydavateľov sa dlhodobo sťažovali. Mnohokrát nadpis článku vôbec nekorešpondoval s jeho obsahom a mnohokrát nadpis článku naozaj vyvolával senzáciu a jeho obsah po rozkliknutí bol úplne bezpredmetný.

Momentálne Facebook testuje nový filtrovací systém slov a fráz zo skupiny „návnada na kliknutie“ vo viacerých jazykoch. Čoskoro sa tieto zmeny môžu objaviť aj pri článkoch v slovenských verziách.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu