foto: pixabay.com

V prvej polovici roka 2019 začal Instagram s testovaním zobrazovania počtu interakcií „páči sa mi to“. Používateľ aj naďalej mohol vidieť počet interakcií páči sa mi to pri svojom príspevku, no na príspevku niekoho iného už nie. Momentálne s touto funkciou experimentuje aj Facebook.

Testovanie je súčasťou experimentov, ktorými chce platforma docieliť, aby bol internet lepším miestom.

Viaceré zrealizované štúdie, medzi nimi aj štúdia University of Central Florida naznačujú, že sociálne siete môžu negatívne ovplyvniť duševné zdravie ľudí, čo môže viesť k depresii a úzkosti.

O skrývaní celkového počtu interakcií páči sa mi to pri príspevkoch na Instagrame písal portál Techcrunch ešte v júni 2019.

Cieľom testovania bolo prinútiť používateľov, aby sa viac zamerali na samotné fotografie a videá, než na lajkovanie.

Počet interakcií „páči sa mi to“ sa stal nepísaným meradlom merania úspechu, čo nie je dobré. Ak príspevok nemá dostatočný počet označení páči sa mi to, používateľ ho zvyčajne vymaže a nechá si na svojej nástenke len tie, ktoré majú naopak veľa lajkov.

Skrytie hodnotení páči sa mi to pre verejnosť, umožní ľuďom hlbšie vnímať príspevok, teda nielen na základe počtu označení lajk.

Podľa Jane Manchun Wong tento experiment realizuje aj sociálna sieť Facebook. Zaujímavosťou je, že skrytý je iba počet hodnotení páči sa mi to pri príspevku. Pri komentároch sa čísla zobrazujú aj naďalej.

Tieto aktivity spoločnosti Facebook naznačujú, že skrývanie počtu lajkov pri príspevkoch funguje. Ak bude počet reakcií pre kohokoľvek iného ako tvorcu príspevku skrytý, môžu sa používatelia cítiť menej znepokojení vnímanou popularitou obsahu.

So skrývaním počtu lajkov pri príspevkoch ako prvý prišiel v roku 2012 profesor Ben Grosser z University of Illinois.

Ben Grosser vytvoril Facebook Demetricator, doplnok pre prehliadač Chrome. Doplnok upravoval webové stránky Facebooku, tak že skrýval zobrazenie počtu lajkov.

V súčasnosti Facebook o tomto teste nezverejnil žiadne výstupy. Či a kedy sa funkcia oficiálne uvedie do používania ešte nie je známe.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu