foto: pixabay.com

Najväčším zdrojom rastu tržieb z predaja reklám za posledných päť rokov je pre sociálnu sieť Facebook, informačný kanál News Feed. Ibaže jeho možnosti sú obmedzené, viac reklám sa tam jednoducho nezmestí.

Informačný kanál News Feed je nepretržite aktualizovaný zoznam príspevkov, ktoré sa každému používateľovi sociálnej siete Facebook, zobrazujú v strede jeho domácej stránky.

Facebook, ale už v minulom roku prehlásil, že kapacita umiestnenia reklám v News Feed je obmedzená a nie je možné umiestniť ich v ňom viac, bez toho aby to poškodzovalo používateľov. Aj z tohto dôvodu hľadá sociálna sieť iné možnosti pre tento druh zárobku na svojich platformách. Informáciu priniesol recode.net.

Už teraz je zrejmé, že panel v strede domácej stránky každého používateľa je prepchatý reklamnými príspevkami, čo v podstate úplne zmenilo identitu a používanie sociálnej siete. Dnes už Facebook ani zďaleka nie je to, čo býval a čoraz viac sa ozývajú ohlasy, že reklamné príspevky im začínajú prekážať, pretože je ich naozaj veľmi veľa.

Termín, ktorý sa v technologicko-reklamnom odvetví používa pre pomer reklám k inému obsahu sa nazýva „zaťaženie reklamou“. Facebook už v minulosti uviedol, že zaťaženie News Feed reklamami je na vrchole a viac to už nejde.

Podľa vyjadrenia sociálnej siete, ktoré zverejnil recode.net, tržby z predaja reklám v tomto roku sa pre Facebook výrazne spomalia. To, ale neznamená, že obchody sociálnej siete nebudú rásť.

Len za posledný štvrťrok pribudlo na platforme viac ako 76 miliónov nových používateľov. Počet nových používateľov, ale nebude rásť navždy, aj z toho dôvodu, že z 1,5 milióna ľudí, ktorí nie sú na Facebooku, je 731 miliónov z Číny, kde je Facebook blokovaný.

Momentálne sa sociálna sieť snaží hľadať iné riešenia pre zobrazovanie reklám, čo vysvetľuje, že za posledný polrok začala umiestňovať reklamy na viacerých miestach.

Napríklad Facebook začal podporovať projekty s videom, kde by mohli byť umiestnené reklamy, okrem toho začal predávať reklamy na Instagrame, v Messengeri a začal testovať reklamy v Marketplace.

Najmä Instagram je horúce želiezko, ktoré by mohlo sociálnej sieti pomôcť znova naštartovať rast príjmov reklám. Veľa si Facebook sľubuje aj z predaj reklám vo videách.

Hoci Facebook nevykazuje zisky z Instagramu, analytici sa domnievajú, že by mohli byť obrovské, odhad za rok 2016 je 2 miliardy dolárov a napríklad celkový zisk z reklamy za rok 2016 bol pre Facebook vo výške 27 miliárd dolárov.

Ako sa vyjadril recode.net, Instagram je „ďalšou dojnou kravou“ pre Facebook, no lepšie by bolo mať takéto „dojné kravy“ dve.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu