Spoločnosť Facebook plánuje rozšíriť svoju televíznu službu Watch a zvýšiť tak svoju konkurencieschopnosť voči platforme YouTube spoločnosti Google.

Facebook chce byť otvorenou platformou pre viacerých individuálnych tvorcov, čím by sa zvýšil objem dlhodobého video obsahu, na ktorého pozadí môže spoločnosť Facebook predávať reklamy.

Okrem toho by sociálna sieť týmto krokom mohla zvýšiť čas, ktorý používatelia strávia na stránkach platformy. Informáciu zverejnil cnbc.com.

Podľa troch mediálnych agentúr, ktoré chcú zostať v anonymite, Facebook chce povoliť viacerým ľuďom, aby si vytvorili svoj vlastný kreatívny obsah v službe Watch.

Namiesto toho, aby kupovali práva na relácie, Facebook chce vytvoriť systém, v ktorom si tvorcovia môžu bezplatne nahrávať svoj obsah takýchto relácií a programov.

Samozrejme, odrazí sa to na zníženom výnose z reklám umiestnených na tomto obsahu, čiže fungovalo by to podobným spôsobom, akým YouTube platí svojim online tvorcom.

Ďalší zdroj so znalosťou situácie uviedol, že konečným cieľom spoločnosti Facebook je vytvoriť udržateľnú video platformu podporovanú reklamami, kde nebude nutné platiť za väčšinu obsahu.

Facebook chce využiť možnosti na trhu s video obsahom, pretože tvorcovia videí majú záujem využívať aj iné video platformy, na ktorých môžu získať viac výnosov, keďže služba YouTube sťažila pre používateľov na svojej platforme, výnosy z reklám.

Týmto krokom spoločnosť Facebook pokračuje v pokuse o zabratie územia, ktoré doposiaľ patrilo výhradne službe YouTube.

V súčasnosti nie všetci používatelia v službe Watch môžu mať príjmy z reklamy.

Spoločnosť Facebook platí niektorým médiám, produkčným spoločnostiam a tvorcom za práva k ich obsahu v rozmedzí od 10-tisíc do 500-tisíc amerických dolárov za jednu epizódu v závislosti od ich dĺžky a exkluzivity. Niektoré obsahové programy sa nahrávajú aj bezplatne na základe partnerských dohôd.

Možnosti na trhu s video obsahom sa pre Facebook otvorili čiastočne aj tým, že spoločnosť Google zmenila podmienky vo svojom reklamnom programe Google Preferred.

Google pristúpil k tejto úprave po tom, ako sa reklamy prestížnych spoločností zobrazili vo videách s nevhodným obsahom. Podľa nových pravidiel musí byť každé jedno video preskúmané zamestnancom spoločnosti Google, či spĺňa podmienky pre program.

K tomu, aby mohol autor zarábať vo svojich videách na reklamách, musí mať na svojom kanáli viac ako 4-tisíc hodín sledovania za rok, okrem toho musí mať viac ako 1-tisíc odberateľov.

Mediálne agentúry pre cnbc.com uviedli, že ich klienti sú nadšení z perspektívy videoreklamy na Facebooku, ale väčšinu peňazí vyčleňujú na nákup sponzorovaných umiestnení v informačnom kanáli News feed namiesto reklám v službe Watch.

Značky váhajú ohľadne reklamy v službe Watch, znepokojuje ich najmä to, kde sa môžu zobrazovať ich reklamy, pretože označenia kategórií Facebooku sú veľmi široké.

Ako uvádza cnbc.com, spoločnosť Facebook všetky tieto informácie zatiaľ odmietla komentovať.

Je, ale veľmi pravdepodobné, že v službe Watch sa v tomto roku udeje mnoho zmien, aj z dôvodu, že na hlavnej platforme sociálnej siete sú kapacity na umiestnenie reklám vyčerpané a spoločnosti sa neosvedčilo ani zriadenie dodatočného informačného kanála „Prieskumník“, ktorý bol po negatívnej odozve nedávno zrušený. > Čítaj viac.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu