Facebook zmenami v hlavnom informačnom panely news feed  spôsobil, že nezávislé médiá v krajinách ako Slovensko, Kambodža, Guatemala, ale aj iné sa dostali do problémov.
Spoločnosť Facebook stiahla zo svojho hlavného panela zverejňovanie príspevkov z prostredia médií či propagácie a presunula ho do doplnkového informačného kanála s názvom Prieskumník.

Mediálne vydavateľstva z viacerých krajín oznámili, že v dôsledku týchto zmien stratili až 80% svojho publika. Informáciu zverejnil theatlantic.com.

Aj napriek negatívam, ktoré zmeny v informačnom kanáli spôsobili vo viacerých krajinách, Facebook pokračuje v inováciách podobného charakteru.

Facebook v informačnom kanáli news feed uprednostňuje prioritu zverejňovania príspevkov od priateľov, rodiny, blízkych a podobne. Tieto zmeny sa zavedú globálne, čo bude znamenať, že mnoho mediálnych spoločností v USA  bude zápasiť s podobnými problémami ako majú krajiny Slovensko, Guatemala, Kambodža. Ich dosah na čitateľov sa výrazne zmenší.

Podstatou týchto zmien je pokus sociálnej siete zbaviť sa nálepky distribútora  žurnalistického obsahu a opäť sa stať platformou, pre ktorú sú interakcie medzi priateľmi najvyššou hodnotou.

V súčasnosti čelí Facebook veľkej kritike kvôli šíreniu dezinformácií. Medializované a kritizované je najmä možné ovplyvnenie prezidentských volieb USA 2016 ruskou propagandou, no kritika sa týka aj možného ovplyvnenia hlasovania o brexite.

Zmeny v informačnom kanáli by mohli sociálnej sieti pomôcť obmedziť neželanú úlohu distribútora takého obsahu, uviedol bussinesinsider.com.

Podľa thatlantic.com takéto rozloženie obsahu na sociálnej sieti bude mať pre zainteresované strany rôzny dopad.

Mediálne vydavateľstvá čoskoro pochopia, že spoliehať sa na svoje napredovanie len prostredníctvom Facebooku nebolo šťastné riešenie aj preto, že Facebook nikdy nebol úplne spoľahlivým partnerom v tomto smere.

Spoločnosť Facebook sa podľa informácií theatlantic.com neobťažovala v danej veci komunikovať s vydavateľmi na Slovensku, pretože vydavatelia nie sú v tejto fáze premeny sociálnej siete takí dôležití ako bežní používatelia. Ako sa, ale traduje „Facebook s ľuďmi nekomunikuje, pretože jednoducho vie, čo chcú“.

Podľa theatlantic.com zmeny v informačnom panely news feed, ktoré už Facebook zaviedol a ktoré sa ešte len chystá zaviesť, neodstránia falošný obsah zo sociálnej siete.
Je to z toho dôvodu, že ľudia majú tendenciu zdieľať obsah, ktorý je kontroverzný, senzačný, nafúknutý a naopak články so spoľahlivým obsahom nemajú tendenciu stať sa virálnymi. Je preto otázne či sociálna sieť robí naozaj zmeny, ktoré ľudia chcú.

Medzi rôznymi skupinami v spoločnosti v súčasnosti prebieha silná debata o tom, akoby mal Facebook prezentovať spravodajské príspevky čitateľom. Mal by filtrovať falošné správy? Mal by uprednostňovať kvalitné správy? Mal by sa zamerať na rodinu a priateľov namiesto politiky?

Podľa theatlantic.com rozhodnutie Facebooku strániť sa spravodajských príspevkov na svojej platforme, je spôsob ako sa úplne vyhnúť tejto náročnej diskusii.
Podľa theatlantic.com najlepším krokom by bolo prinútiť všetky platformy, aby prijali dve pravidlá:

• Používatelia by vlastnili svoje vlastné údaje, vrátane obsahu, ktorý vytvárajú a vzťahov svojho webu, ktoré vytvorili v online prostredí. Tieto údaje by si mohli vziať so sebou z jednej platformy na druhú alebo by ich mohli vymazať z existujúcej platformy.

• Používatelia by mohli vidieť platformy ako Facebook cez agregátor, teda nástroj, ktorý im umožní čítať sociálne média prostredníctvom vlastných filtrov. Takýto agregátor je napríklad Gobo.

Gobo má momentálne podobu experimentu. Jeho podstatou je, aby používatelia mali kontrolu nad svojim informačným kanálom. Znamená to, že ak si napríklad chcú počas obedňajšej prestávky v práci pozrieť iba populárne videá, ktoré zdieľali ich priatelia, tak použijú filter „virality“ a nerušene si môžu pozrieť takto vyčistený obsah.

Prvé pravidlo by podľa informácií theatlantic.com pomohlo vyriešiť problém, ktorému čelia alternatívy Facebooku ako Diaspora a Mastodon.

Ľudia do tvorby svojich online komunít investujú mnoho času a energie. Požiadať ich, aby zrušili tieto spojenia a presťahovali sa do iných online komunít je vopred odsúdené na odmietnutie.

Ale možnosť, že si to, čo majú vybudované presunú na inú online platformu, znie omnoho prijateľnejšie a reálnejšie.

Druhé pravidlo by umožnilo vývojárom vytvárať reálne prispôsobiteľné agregátory, omnoho lepšie a výkonnejšie ako je Gobo, ktoré by umožnili ľuďom kontrolovať to, čo čítajú na online platformách. Toto by im pomohlo existovať na sociálnej sieti nie na základe preferencií, ale na základe ich skutočných požiadaviek.

Podľa theatlantic.com Facebook trpí problémom vlastného úspechu. Svoje úsilie zameriava nie na to, čo chcú a hovoria používatelia, ale na to, čo je najlepšie pre rast a zisk platformy.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu