Spoločnosť Facebook spolupracuje s mediálnymi spoločnosťami ABC, CNN, Fox News a inými, aby spolu spustili sériu spravodajských programov v službe Watch video.

Spravodajské programy, ktoré budú exkluzívne a financované Facebookom, sú súčasťou úsilia spoločnosti obnoviť dôveru používateľov.

Facebook v dôsledku škandálov o dezinformáciách chce nielen opätovne získať dôveru používateľov, ale chce tiež napraviť svoj nesúdržný vzťah so spravodajským priemyslom. Informáciu zverejnil CNNMoney.

„V priebehu posledných šiestich mesiacov sme vyvíjali intenzívny tlak, aby sme zdôraznili kvalitu nad kvantitou, aby sme znížili zverejňovanie návnad na klikanie a senzácií. Toto je ďalšia investícia do kvalitných správ na Facebooku,“ pre CNNMoney uviedol Campbell Brown, riaditeľ pre globálne spravodajské partnerstvá Facebooku.

Mnohé z prvých spravodajských programov na Facebooku budú mať rovnaký charakter, aký je v rozhlasovej a káblovej televízii.

Spravodajský program od CNN s názvom „Anderson Cooper Full Circle“ bude hosťovať Anderson Cooper.

Spravodajský program od Fox s názvom „Fox News Update“ bude hosťovať Shepard Smith.

Spravodajský program od ABC s názvom „On Location“ bude tvorený viacerými novinármi a bude pripravený vysielať naživo počas mimoriadnych správ.

Spoločnosť Univision bude mať každodenné spravodajstvo a program „Real America“, ktorý bude hosťovať Jorge Ramos. V tomto programe bude Jorge Ramos robiť rozhovory s prisťahovalcami po celom USA.

Campbell Brown pre CNNMoney uviedol, že Facebook rokuje aj s inými spravodajskými organizáciami. Informácie bude spoločnosť oznamovať priebežne s tým, že projekt by mohol byť spustený koncom tohto leta.

Vzťah Facebooku s novinárskym priemyslom je zložitý. Počiatočný záujem vydavateľstiev publikovať na Facebooku upadol, keďže Facebook začal odoberať veľkú väčšinu príjmov z reklamy a vydavateľstvám zostala len malá časť zisku.

Začiatkom tohto roka spoločnosť Facebook oznámila aj zmeny v informačnom kanáli. News feed by mal prioritne obsahovať viac príspevkov od priateľov a rodiny a menej obsahu od značiek a vydavateľov.

Zdalo sa, že Facebook chce mediálne organizácie vylúčiť zo svojej platformy. Tento krok by mal viesť ku kvalite platformy, ktorá je preplnená dezinformáciami a politickým obsahom.

Spravodajské programy v službe Watch, ale naznačujú, že Facebook myslí aj na vydavateľov.

„Chceme preskúmať nové a odlišné spôsoby, akými sú dnes ľudia v interakcii so správami a informáciami. Myslíme si, že budúcnosť žurnalistiky je experiment, v ktorom sme všetci spolu,“ pre CNNMoney povedal Campbell Brown.

Spravodajské programy od Facebooku budú tiež slúžiť ako ďalšia skúšobná prevádzka pre lineárne televízne siete, ktoré sa snažili nájsť spôsob ako prejsť na digitálne platformy.

Tieto organizácie dúfajú, že spolupráca s Facebookom bude pre nich úspešnejšia ako ich pokusy vo vlastnom úsilí.

Facebook verí, že ich spravodajské programy budú atraktívne pre mnoho vydavateľstiev. Snahou je vytvoriť miesto s rôznorodou skupinou spravodajských organizácií.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu