Ilustračná foto: Freepik

V súčasnosti má sociálna sieť viac ako 5 miliónov inzerentov a toto číslo s veľkou pravdepodobnosťou porastie, čím sa stáva obrovskou hrozbou pre Google.

V minulom roku zarobila spoločnosť Facebook na reklamných príjmoch až 26.9 miliardy amerických dolárov a skončila tak na druhom mieste za spoločnosťou Google. Informáciu o úspechoch a plánoch spoločnosti Facebook v oblasti inzercie a reklamy priniesol Forbes.

Za kľúčový faktor tohto úspechu považuje Facebook najmä malé a stredné podniky. V súčasnosti má spoločnosť viac ako 5 miliónov aktívnych inzerentov a toto číslo sa bude zväčšovať, pretože stránky na sociálnej sieti má zriadených až 65 miliónov obchodníkov a 8 miliónov má profil na Instagrame.

Obrovská sila Facebooku ako reklamnej platformy nespočíva len v tom, že má dosah na 1,9 miliardy ľudí, ale najmä v tom, že prišla na spôsob ako urobiť z mnohých užívateľov úspešných marketérov.

Sheryl Sandberg, prevádzková riaditeľka (COO) spoločnosti Facebook, podľa Forbes uviedla, že najneuveriteľnejšie na tejto situácii je to, že Facebook týchto potencionálnych inzerentov nemusel osloviť ani telefonicky, ani písomne ani im špeciálne nemusel ukázať ako sa stať inzerentom, pretože oni už používajú Facebook, majú svoje profily a vidia stránky na sociálnej sieti.

V súčasnosti je väčšina inzerentov na Facebooku tvorená z radov malých a stredných podnikov a takmer tri štvrtiny inzerentov pochádzajú z územia mimo USA.

Najväčší nárast prichádza z krajín ako India, Mexiko, Brazília a prvé tri vertikály inzerentov sú elektronický obchod, zábava a média, maloobchod.

Facebook v tejto oblasti venuje dôkladnú pozornosť tzv. hlbokému stimulačnému vyrovnaniu. Keď rastú malé podniky, rastie aj spodná línia sociálnej siete.

Cieľom Facebooku je jednoduché použitie pre obchodníkov a to nielen pre veľké podniky, ktoré si môžu dovoliť väčší rozpočet, ale aj pre malé podniky, ktoré nemôžu na reklamu minúť toľko peňazí.

Dosiahnuť široký demografický záber je týmto spôsobom omnoho jednoduchšie ako v minulosti, keď by si to vyžadovalo veľké finančné investície.

Momentálne je kľúčové pre Facebook vytvoriť pre malé podniky spätnú odozvu. Facebook zlepšil a neustále zlepšuje svoje používateľské nástroje v oblastiach ako kreatívna výroba reklamy, meranie výkonnosti reklamy a zacielenie.

Okrem toho Facebook zriadil niečo ako malé obchodné rady v Brazílii, Nemecku a Indii a plánuje ich zriaďovať aj v iných krajinách. Výsledkom takejto spolupráce je napríklad vytvorenie produktu “Slideshow”.

V minulom roku usporiadal Facebook viac ako 200 stretnutí s malými obchodníkmi po celom svete, nie preto, aby porozumel číslam, ale aby pochopil ľudí, ktorí robia tento obchod.

Sheryl Sandberg pre Forbes uviedla, že vidí takto úspešnú reklamu, nielen ako pomoc obchodníkom, ale tiež ako významný spôsob, ktorý podporí malé a stredné podniky pri plnení významného globálneho cieľa v podobe vytvárania pracovných miest.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu