ilustračná foto: pixabay.com, foto koláž: MDW

Rozhodnutie bojovať proti falošným správam prišlo zo strany sociálnej siete po tom, ako bol Facebook ostro kritizovaný za šírenie klamlivých politických dezinformácií počas prezidentských volieb v USA. Falošný obsah na sociálnej sieti budú kontrolovať algoritmy, ale i sami užívatelia.

V boji proti falošným správam sa Facebook spojil s vybranými mediálnymi organizáciami, vrátane Snopes a ABC News, ktoré sú súčasťou medzinárodnej siete na kontrolu správ, ktorá je vedená neziskovou školou pre žurnalistiku Poynter sídliacou v meste St. Petersburg na Floride.

O spôsobe akým bude bojovať proti tomuto nežiaducemu fenoménu spoločnosť Facebook informovala na firemnom blogu.

Facebook začne spustením malého testu na menšom počte užívateľov v USA, ktorý bude spočívať v tom, že označenie falošných a zavádzajúcich správ bude omnoho jednoduchšie.

Ihneď ako tretia strana, čiže jedna z organizácii vyššie spomenutej medzinárodnej siete na kontrolu správ, potvrdí, že správa je falošná, táto bude takto označená a aj interpretovaná na News Feed.

Portál Business Insider informoval že Facebook bude používať aj iné signály na kontrolu správ, ako sú napríklad algoritmy, ktoré budú kontrolovať internetové adresy a hľadať medzi nimi tie, ktoré sa maskujú za dôveryhodné zdroje.

„Zamerali sme svoje úsilie na to najhoršie z najhorších, na čisté hoaxy (falošné správy), ktoré sú spamermi šírené pre ich vlastný zisk a na zapojenie sa našej komunity i organizácii tretích strán do tohto boja,“ uviedol riaditeľ Facebook News Feed, Adam Mosser na firemnom blogu Facebooku.

Rázne opatrenia na reklamy pre falošné správy

Webové stránky, ktoré sa Facebook rozhodne označiť ako falošné spravodajské organizácie alebo falošné domény nebudú môcť predávať reklamu na sociálnej sieti. Majitelia falošných spravodajských serverov totiž môžu zarobiť aj tisíce dolárov mesačne prostredníctvom internetových reklám, v čom im má zabrániť práve toto nové opatrenie.

facebook-sa-rozhodol-bojovat-proti-falosnym-spravam-a-spamerom-obr-1
foto: Facebook


Označovanie pochybných príbehov

Ak kontrolné organizácie identifikujú obsah príspevku ako falošný, bude označený ako sporný (symbol výkričníka v červenom štvorci) A okrem toho bude pri tomto označení odkaz na príslušný článok, ktorý vysvetlí prečo bol takto označený.

facebook-sa-rozhodol-bojovat-proti-falosnym-spravam-a-spamerom-obr-2
foto: Facebook

Príspevok bude môcť byť stále zdieľaný, s tým, že sa pri ňom zobrazí varovanie o jeho označení kontrolnými organizáciami ako o falošnom.

facebook-sa-rozhodol-bojovat-proti-falosnym-spravam-a-spamerom-obr-3
foto: Facebook

Informované zdieľanie

Do tejto kontroly budú zapojení samotní užívatelia a to tak, že budú môcť sami upozorniť na falošné správy, čím sami spustí proces overovania faktov.

Obmedzenie finančnej motivácie pre spamerov

Mnoho falošných správ vzniká pre finančnú motiváciu. Facebook bude bojovať proti takýmto článkom, ktoré sa tvária ako seriózne a pritom vedú na stránky, ktoré sú plné reklám. V rámci tohto účelu bude obmedzená aj možnosť zdieľať príspevky pod falošnými doménami, ktoré sa majú tváriť ako od serióznych médií.

Facebook chce skúmať aj možnosť obmedzenia na strane vydavateľov tak, že preskúma tie stránky, ktoré sú za podobným účelom vytvorené.

Čítajte > Podvodníci zneužili dobré meno portálu SME.sk. Propagovali online kasíno

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu