Zdroj foto: pixabay.com

Najnovšie bude aj slovenský obsah zverejňovaný na sociálnej sieti Facabook podrobený fact-checkingu. Na kontrole faktov bude Facebook spolupracovať s agentúrou AFP.

Agentúra Agence France Presse (AFP) je medzinárodná tlačová agentúra, ktorá sídli vo Francúzsku. AFP bola založená v roku 1835 ako Agence Havas a je najstaršou spravodajskou agentúrou na svete. Informáciu zverejnil Slovak Spectator.

„Boj proti falošným správam je záväzok, ktorý berieme veľmi vážne,“ povedal pre Slovak Spectator Guido Buelow, manažér rozvoja strategických partnerov spoločnosti Facebook pre Európu, Blízky východ a Afriku.

Agentúra AFP je kľúčovým partnerom, ktorý spoločnosť Facebook využíva na kontrolu faktov. AFP je signatárom kódexu zásad IFCN. V kódexe sú obsiahnuté záväzky, ktorými sa agentúra pri kontrole faktov striktne riadi: nestrannosť a spravodlivosť, transparentnosť zdrojov, transparentnosť financovania a organizácie, transparentnosť metodiky, otvorenosť a čestnosť politiky správnosti.

Obsah, ktorý kontrolóri faktov AFP označia ako nepravdivý, bude mať v informačných kanáloch znížený podiel zobrazovania, takže ho uvidí menej ľudí.

Obsah sa, ale v dôsledku hodnotenia neodstráni. Facebook bude používateľov o zavádzajúcom obsahu informovať.

Facebook stránkam a webom, ktoré budú opakovane šíriť dezinformácie obmedzí distribúciu. V určitých prípadoch im môže odobrať možnosť monetizovať, inzerovať a registrovať sa ako spravodajské stránky.

Overovanie faktov bude prebiehať nielen na Facebooku, ale aj na Instagrame. Podľa informácií na stránkach spoločnosti Facebook, identifikácia nepravdivých správ prebieha napríklad aj na základe spätnej väzby používateľov sociálnej siete.

Partnerské subjekty na overovanie faktov môžu aj na základe vlastných indícií vybrať a skontrolovať podozrivý obsah. Medzi obsah, ktorý môže byť skontrolovaný patria reklamy, fotky, videá, texty.

Boj proti šíreniu nepravdivých a zavádzajúcich informácií je jednou z kľúčových priorít sociálnej siete. Kontrola faktov je prostriedok, ktorý sa Facebooku osvedčil, a preto ho postupne rozširuje aj v iných krajinách.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu