foto: Facebook/newsroom.fb.com

Aj napriek dlhodobému odmietavému postoju Marka Zuckerberga voči pre-roll reklamným formátom, spoločnosť Facebook plánuje testovať pre-roll reklamy.

Podľa informácii z adage.com spoločnosť Facebook začne testovať pre-roll reklamy, ktoré sa zobrazujú na začiatku videí iba v sekcii Watch.

Je to zaujímavá zmena, pretože ako je známe Mark Zuckerberg dlhé roky odmietal pre-roll reklamy na platforme Facebook.

„Nepotrebujeme robiť formát pre-roll, pretože náš model nie je z tých, kde ľudia prichádzajú na Facebook, aby si pozreli jeden obsah, prichádzajú si pozrieť viac obsahu v informačnom panely,“ povedal Zuckerberg počas konferenčného hovoru s investormi koncom júla 2017.

Najnovšie informácie naznačujú, že Facebook predsa len zvažuje, že do svojho portfólia zapracuje aj pre-roll reklamy.

V tomto roku sociálna sieť predstavila službu Facebook Watch, o ktorej sa hovorí ako budúcom konkurentovi služby YouTube.

Vo Facebook Watch môžu vydavatelia, televízne štúdiá a webové celebrity vytvárať relácie a prostredníctvom reklám zarábať peniaze.

Tento krok bol podľa informácii adage.com súčasťou širšej vojny medzi digitálnymi platformami a vydavateľmi, v ktorej vydavatelia bojovali za to, aby video dostalo viac pozornosti, pretože v ňom marketéri platia za zverejňovanie reklám viac peňazí ako pri iných druhoch reklám.

Spoločnosť Facebook zatiaľ odmietla komentovať túto informáciu, ale indície naznačujú, že čoskoro začne s testovaním a s analýzou reakcií používateľov na pre-roll reklamy.

„Sociálna sieť YouTube už zistila, že ľudia budú tolerovať reklamu, ktorá sa im prehrá ešte pred spustením videa. Je dokázané, že spotrebitelia neopustili platformu kvôli pre-roll reklame, a preto dáva zmysel, že spoločnosť Facebook bude sledovať podobnú stratégiu,“ uviedol pre adage.com Steve Ellis, výkonný riaditeľ marketingovej spoločnosti WhoSay.

Služba Watch je navrhnutá trochu inak ako klasické videá na platforme, ktoré boli kratšie a záviseli od impulzu návštevníkov.

Videá v službe Watch boli navrhnuté tak, aby sa k nim návštevníci vracali, čiže podobnou formou ako je televízne vysielanie. Ide napríklad o zverejňovanie krátkych epizód, seriálov a podobne. Čítaj viac.

A práve v tejto forme môžu byť používatelia otvorenejší k sledovaniu reklamy pred spustením videa. Tento spôsob zverejňovania reklám sa dokonca javí pre divákov „lepšie stráviteľný“ ako reklamné prestávky v strede videa.

„Nevýhodou informačného panela Facebook News Feed je to, že ním používatelia môžu ľahko scrollovať a tak prehliadnuť jeho obsah, zatiaľ čo pre-roll alebo mid-roll reklamy vo Watch zaručujú, že klientov obsah používateľ určite neprehliadne. Možnosť nákupu známeho alebo garantovaného množstva priestoru bolo pri nákupe na Facebooku vždy otázne. Tento reklamný produkt by túto dieru vyplnil,“ uviedol pre adage.com Mark Sytsma, asociovaný riaditeľ platených spoločenstiev v Huge.

V mesiaci august zaviedol Facebook vo videách mid-roll reklamy, ktoré sa spustia v polovici prezeraného videa, keď je veľmi nepravdepodobné, že divák kvôli reklame nedopozerá zvyšný obsah videa.

Niektorí vydavatelia a inzerenti, ale tvrdia, že tieto reklamy nie sú optimálne.

„Od divákov bolo zaznamenaných mnoho komentárov o tom, aké sú reklamy nepríjemné. Diváci hovoria, že radšej si pozrú reklamu pred videom ako v strede videa, keď sa im preruší pozeraný obsah, “ pod podmienkou anonymity povedal pre adage.com jeden vydavateľ, ktorý spolupracuje s Facebookom na tvorbe videí.

Aj napriek týmto negatívam, mid-roll reklamy vo videách sú predsa len úspešnejšie ako reklamy v hlavnom informačnom panely. Ľudia si tieto reklamy dokonca pozerajú aj so zvukom.

Podľa informácií adage.com Facebook uviedol, že reklamy, ktoré sa zobrazujú v strede videa, majú 70 % mieru dopozerania. Týka sa to, ale všetkých reklám na celej platforme, nielen v službe Watch.

Momentálne je služba Watch v procese aktualizácie programovania, obnovy niektorých šou pre ďalšie epizódy, vývoja nových šou s vydavateľmi, ako Business Insider, Hearst, Tastemade, Refinery29, Group Nine a mnoho iných.

Facebook vyhodnocuje jednotlivé šou, podľa toho, akú majú emočnú odozvu od fanúšikov a ako sa angažované publikum správa počas viacerých období.

Facebook používa získané dáta na určenie mediálnych návykov používateľov na individuálnej úrovni. Znamená to, že sociálna sieť, by mala byť schopná zistiť, ktorí používatelia akceptujú reklamy v strede videa a ktorí pred videom.

Týmto sofistikovaným spôsobom môže Facebook efektívne narábať s rôznymi formátmi videí, čo znamená, že ľuďom, ktorí akceptujú reklamy v strede videa spustí reklamu vo forme mid-roll a ľuďom, ktorí akceptujú reklamu pred videom ju spustí vo forme pre-roll.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu