Popularita sociálnej siete Facebook sa neustále znižuje. Dôvodom je nedôvera generácie Y v schopnosť sociálnej siete chrániť osobné údaje.

Generácia Y vyrástla so sociálnou sieťou Facebook, no dnes sa preferencie mladých ľudí podstatne menia.

Podľa štúdie Pew Research Center 44% mladých používateľov vo veku od 18 do 29 si vymazali aplikáciu Facebook zo svojich zariadení.

Dôvodom je najmä škandál so zneužitím údajov spoločnosťou Cambridge Analytica. Mnohí používatelia si v posledných 12-tich mesiacoch upravili nastavenia ochrany osobných údajov alebo prestali Facebook navštevovať či používať.

Strata záujmu generácie Y o sociálnu sieť Facebook predstavuje pre spoločnosť aj slabšie zisky z reklám. Podľa štúdie Clever Real Estate generácia Y uprednostňuje používanie platforiem YouTube a Instagram.

Youtube a Instagram sa stávajú základom pre spotrebu online médií a tieto reklamné platformy vedú k väčšej konverzii pre obchodníkov.

Generácia Y je veľmi opatrná pri poskytovaní svojich údajov. Len 32% mladých ľudí generácie Y uviedlo, že sú ochotní predložiť svoje meno, e-mail a telefónne číslo pre stiahnutie nejakého informačného sprievodcu alebo zdroja.

Generácia Y sa pri odporúčaniach na nákup produktov najčastejšie spolieha na influencerov. Pre mladých ľudí je dôležité pri poskytnutí svojich osobných údajov aj to ako webové stránky vyzerajú.

PR News uvádza, že mládež neposkytuje svoje údaje ani značkám, ktoré nepozná. Na túto generáciu neplatí ani presýtený obsah. Naopak, uprednostňujú autentický, ľudský a osobný prístup.

Výskumný analytik v Clever Real Estate Tommy O ‚Shaughnessy pre PR News uviedol, že mladí ľudia hľadajú online platformy, kde môžu žiť online. YouTube a Instagram sú presne tie miesta, ktoré mileniálom umožňujú vytvárať si vlastné komunity. Instagram umožňuje používateľom vybrať si koho budú nasledovať. YouTube zobrazuje obsah založený na používateľových preferenciách.

„Zuckerberg hovorí, že bude uprednostňovať súkromie. Aby som bol úprimný, neviem ako sa to premietne do nového obchodného modelu. Zuckerberg podrobne opisuje tento krok v manifeste o ochrane súkromia, ktorý zverejnil v marci. Podľa môjho názoru Facebook vie, že sa musí zmeniť, nájsť spôsob ako prispôsobiť platformu tak, aby si udržiavala používateľov,“ pre PR News uviedol Tommy O ‚Shaughnessy.

Sociálna sieť sa od svojho vzniku podstatne zmenila. Počas svojho niekoľko ročného rozvoja, ale stratila ten správny smer a nepodarilo sa jej udržať súlad s požiadavkami používateľov. Na odstránení tohto nedostatku Facebook intenzívne pracuje. Či sa sociálnej sieti podarí opäť nájsť tú správnu cestu ukáže až čas.