foto: pixabay.com

Nový nástroj umožní používateľom sociálnej siete Facebook zdieľať viacero obrázkov, videí alebo statusov v jednom príspevku, podobne ako je to možné na webových stránkach Pinterest.

Túto informáciu potvrdila pre techcrunch.com aj spoločnosť Facebook.

„Testujeme spôsob, ktorý umožní ľuďom vytvoriť súbory konkrétnych príspevkov, fotiek a videí. Tieto súbory budú môcť zasielať iba vybraným priateľom,“ potvrdil informáciu pre techcrunch.com, hovorca sociálnej siete Facebook.

Testovanie prebieha zatiaľ iba na malej vzorke používateľov vo vybraných krajinách.

Podľa informácií z článku na techcrunch.com, Facebook sa snaží konkurovať Pinterestu už dlhšiu dobu.

V minulosti Facebook napríklad spustil nástroj „Collection ads“, ktorý umožňuje ľuďom objavovať, prezerať si a kupovať výrobky a ponuky prehľadnejším a účinnejším spôsobom.

V apríli zasa Instagram spustil službu „Bookmarking“, čiže záložkovanie, ktorá umožňuje používateľom ukladať príspevky do súkromných zbierok.

Služba „Sets“ je veľmi podobná nástenkám v Pintereste, ktoré môžu byť viditeľné pre ostatných. Aj v službe „Sets“ môžu používatelia vytvárať série príspevkov, ktoré chcú zdieľať so špecifickými skupinami priateľov.

Napríklad môžu vytvoriť kolekciu príspevkov o plánovaní svadby, ktorú budú zdieľať so spriazneným publikom alebo môžu vytvoriť sériu príspevkov s rodinnými fotografiami, ktoré budú zdieľať iba s rodinnými príslušníkmi, alebo môžu vytvoriť sériu príspevkov s vlastnými módnymi trendmi, ktoré budú zdieľať s rovnako naladeným publikom. Možností je veľa.

Novú funkciu „Sets“ podľa informácii z článku techcrunch.com, ako prví spozorovali softvérový inžinier Blake Tsuzaki a strategická marketérka Taylor Lauren, následne túto informáciu zdieľal aj Matt Navarra, riaditeľ sociálnych médií pre spoločnosť The NextWeb, TNWconference, Ex-UK Gov Digital Comms, Twitter Addict a Facebook Geek.

Mala by fungovať nasledovným spôsobom. Používatelia, ktorí môžu používať funkciu, majú dostupné nastavenia, ktoré im umožnia vytvoriť „Sets“, respektíve súbory viacerých príspevkov vo svojom profile na základe témy podľa vlastného výberu.

V predvolenom nastavení sú následne „Sets“ viditeľné pre priateľov v profile používateľa a tiež na jeho domovskej stránke v hlavnom informačnom panely „News Feed“.

Všetci priatelia daného používateľa majú predvolené nastavenie sledovania vytvoreného súboru príspevkov, čo znamená, že sa im budú zobrazovať aj jeho ďalšie aktualizácie.

Predvolené nastavenie sledovania budú môcť títo priatelia kedykoľvek zrušiť, čo znamená, že vytvorený tematický súbor budú môcť vidieť iba v profile používateľa, ktorí ho vytvoril, ale nie v hlavnom informačnom panely „News Feed“.

Spoločnosť Facebook testuje aj obdobu funkcie „Sets“, ktorá bude nastavená tak, že ju budú môcť vidieť iba priatelia, ktorých si používateľ vyberie.

Nová služba „Sets“ by mohla byť dobrým spôsobom, ktorý používateľom poskytne spôsob ako sa vyjadriť nad rámec tradičných príspevkov v službe „News Feed“.

Zdieľanie nejakej záľuby alebo záujmu, ktorý nie je medzi priateľmi používateľa príliš rozšírený, je v podstate zbytočné a dokonca to môže byť obťažujúce.

Zdieľanie takýchto špecifických príspevkov bežným spôsobom nebude mať potrebný dosah, teda šanca, že sa dostane k tým, ktorí majú podobný záujem bude malá.

Služba „Sets“, naopak umožňuje cielenejšie zdieľanie takýchto príspevkov. Spoločnosť Facebook, by dokonca mohla speňažiť túto funkciu a to tak, že ponúkne špeciálne tlačidlo pre reklamy na produkty, ktoré bude ukladať obchodné položky do služby „Sets“.

Spoločnosť Facebook dosiahla čiastočne svoj úspech aj tým, že vytvorila dostatočne kvalitné verzie produktov, ktoré prebrala od konkurencie. Patrí medzi ne napríklad aj vytvorenie funkcie „Instagram Stories“, ktorá sa podobá aplikácií „Snapchat” a funkcia „Facebook Watch“ je zasa konkurenciou pre „Youtube“.

Podľa techcrunch.com je, ale nepravdepodobné, že nový nástroj „Sets“ vytlačí Pinterest z prostredia internetu. Otázkou je prečo sa Facebook začal tak intenzívne starať o svojich existujúcich používateľov a za posledné obdobie avizoval a dokonca už aj spustil viacero funkcií, ktoré sociálnej sieti neprinášajú zisk.

Možno naozaj nastal čas, keď si sociálna sieť uvedomila, že používateľ je alfa a omega celej platformy.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu