Sociálna sieť prichádza s ďalšou novinkou, ktorá má opätovne prilákať vydavateľov, aby začali tvoriť obsah prostredníctvom „Instant Articles“ , ktorý slúži na rýchle a interaktívne články na Facebooku.

Novinka umožní vydavateľom konvertovať články vytvorené v nástroji „Instant Articles“, čiže rýchle „instantné články“ články, do formátov vhodných pre Google AMP a Apple News. Na informáciu upozornil Niemanlab.org.

„Instantné články“ sú určené pre vydavateľov, ktorí chcú vytvorený obsah dostať k čitateľom v mobilnej aplikácii Facebook a Messenger omnoho rýchlejšie.

Instantné články pracujú na podobnom systéme ako Facebook používa pri nahrávaní fotiek a videí a preto sa môžu načítať až 10 krát rýchlejšie ako bežné články na mobilných weboch. Ich dôležitou súčasťou je ako inak aj reklama.

A práve zisky z reklamy odradili mnohé vydavateľstva od používania tejto aplikácie, ktorá ich určitým spôsobom obmedzovala. V pôvodnej verzii tejto aplikácie mohli vydavatelia vytvárať iba jediný sociálnou sieťou povolený formát článkov, priamo určený pre aplikácie Facebook a Messenger.

Vydavatelia začali tento formát opúšťať pre nedostatok príležitosti na speňaženie vytvoreného obsahu. Toto všetko sa, ale čoskoro zmení.

Facebook do nástroja „Instantné články“ pridáva funkciu SDK, ktorá umožní vydavateľom vytvárať článok aj vo formáte pre „Instant articles“, aj vo formáte pre AMP Google a tiež vo formáte pre Apple News, ktorý bude dostupný v priebehu niekoľkých týždňov.

Články pre všetky formáty budú vytvárané pod rovnakým značkovaním, ktoré sa používa pri tvorbe rýchlych článkov, tiež bude obsahovať jedinečné možnosti prispôsobenia, ktoré ponúka každý formát.

„Jednoduchý spôsob umožní dostať sa z jedného formátu označenia do iného, a vydavatelia potom môžu pridať do svojich systémov pre správu obsahu alebo do nástrojov na publikovanie tretích strán označenie plug-and-play, čiže pridaj sa a hraj,“ napísal vo svojom oznámení zverejnenom na niemanlab.org Piyush Mangalick , ktorý pôsobí ako partnerský technický riaditeľ pre Facebook.

S novinkami, ktoré za posledné obdobie zavádza sociálna sieť Facebook akoby sa roztrhlo vrece. Spoločnosť vychytáva všetky nedokonalosti na digitálnom trhu a využíva ich vo svojich prospech.

Napríklad len pred niekoľkými dňami Facebook podpísal dohodu s tvorcami spravodajstva a zábavy ako Vox Media, BuzzFeed, ATTN, Group Nine Media and inými, ktorá sa týka produkovania dlhších a kratších videí. Informáciu priniesol Foxbusiness.

V rámci týchto dohôd má Facebook, podľa zistení Foxbusiness v pláne publikovať dve úrovne videí, dlhšie 20 až 30 minútové, ktoré by sám vlastnil a kratšie 5 až 10 minútové, ktoré nebude vlastniť v rámci zdrojov. Podrobnosti týchto dohôd Facebook nezverejnil.

Čo sa týka platieb, za dlhšie videá, ktoré budú vo vlastníctve Facebooku, by mala sociálna sieť platiť až okolo 250-tisíc dolárov. Za kratšie videá, bude spoločnosť Facebook platiť od 10-tisíc do 35-tisíc dolárov a tvorcom poskytne 55 % príjmov z reklám.

Šikovný ťah zo strany sociálnej siete, najmä v čase, keď platforma YouTube čelí kritike a strate inzerentov, kvôli problémom, keď sa reklama mnohých spoločností zobrazovala vo videách s extrémistickým obsahom. Čítaj viac.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu