repro foto: Twitter/Matt Navarra.

Nový štítok nebude výhodný iba pre vydavateľov, ale aj pre používateľov, pretože orientácia v hlavnom informačnom panely bude prehľadnejšia.

Zrejme už čoskoro umožní najväčšia sociálna sieť pridať k článkom štítok „Breaking News/Aktuálne správy“, ktorý umožní čitateľom rýchlejšie identifikovať aktuality v informačnom panely na svojom profile. Nový zámer Facebooku zverejnil na svojom Twitter účte Matt Navarra.

Informáciu o novej službe spoločnosti Facebook, ktorá je momentálne vo fáze testovania, zverejnil recode.net.

Používanie štítku bude mať, ale striktné pravidlá. Vydavatelia budú mať možnosť ponechať značku na svojom príspevky iba určitý čas.

Dôležité je aj to, že tento štítok budú môcť použiť iba jedenkrát za 24-hodín.

V súčasnosti pridanie štítku „Breaking News“ nemá vplyv na zobrazovanie článku v informačnom panely, teda článok sa pridaním štítku automaticky nezobrazuje na popredných miestach informačného panela. V budúcnosti, ale nie je takýto účinok vylúčený.

„Ako súčasť testovania budeme hodnotiť, či by sa aktuálne správy mohli zobrazovať na vyšších pozíciách,“ povedal hovorca spoločnosti Facebook pre recode.net.

Pridanie štítku „Breaking News“ by mohlo byť užitočné pre vydavateľov, ktorí hľadajú spôsob, ako vyniknúť v informačnom panely, ktorý je v súčasnosti tak preplnený príspevkami, že pre používateľov je ťažké sa v ňom orientovať a pre vydavateľov zasa zviditeľniť.

Pridanie štítku „Breaking News“ by mohlo zlepšiť orientáciu v informačnom panely a spolu s lepšou orientáciou by mohol zvýšiť návštevnosť jednotlivých spravodajských webov.

Spoločnosť Facebook sa dlhodobo zaujíma o poskytovanie včasných správ a iného obsahu, ako sú napríklad živé video prenosy, čiže oblasť, ktorá je tradične špecialitou sociálnej siete Twitter.

Ale vo všeobecnosti sa spoločnosť Facebook menej zaujíma o to, čo sa aktuálne stalo alebo deje a prioritne sa zaujíma o to, aby používateľom zobrazil obsah, o ktorom si myslí, že sa im bude páčiť.

V dôsledku tejto skutočnosti vydavatelia veľmi často vkladajú na Facebook obsah, pre ktorý nie je až také dôležité jeho skoré zverejnenie.

V roku 2017 sociálna sieť Facebook venovala veľa času a úsilia oblasti správ a vydavateľom. Okrem toho spoločnosť intenzívne pracuje na identifikovaní a potláčaní takzvaných fake news z používateľských kanálov, ktoré mohli zohrávať úlohu aj pri ovplyvňovaní minuloročných prezidentských volieb v USA.

Podľa informácii z článku recode.net spoločnosť Facebook do testovania nezahrnul všetkých vydavateľov. Súčasťou testovania je napríklad ABC news, Vox a The Verge, ktorých vlastníkom je medzinárodná digitálna mediálna spoločnosť Vox Media.

„Za predpokladu, že testovanie dopadne dobre a štítok bude mať význam pre Facebook aj vydavateľov, bude následne uvoľnený do používania aj pre ďalších vydavateľov,“ uviedol portál recode.net.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu