Posun, ktorý Campbell Brown, riaditeľka pre partnerstvo v oblasti spravodajstva pre sociálnu sieť Facebook, oznámila na konferencii Code Media v Huntington Beach, je súčasťou širšieho vývoja spravodajskej stratégie Facebooku.

Spoločnosť Facebook spustila službu Watch v auguste 2017. Službou chce priamo konkurovať ostatným on-line platformám, ktoré distribuujú video.

Najnovšie plánuje technologický gigant pridať do služby Watch sekciu pre zverejňovanie dôležitých správ. Informáciu zverejnil techcrunch.com.

Spoločnosť Facebook má v službe Watch „nový domov“ pre originálny video obsah, kde výhradný partneri získajú 55% príjmov z reklamy, zatiaľ čo Facebook si ponechá 45% z týchto príjmov.

Služba „Watch“ je súčasťou Facebooku na trhu v USA, a je navrhnutá na prezentáciu televíznych relácií exkluzívne pre sociálnu sieť.

Dostupná je pre mobilné telefóny aj desktopové zariadenia. Okrem toho, že má slúžiť ako platforma pre koncových používateľov na sledovanie rôznych relácií, služba Watch má tiež pomôcť tvorcom a vydavateľom nájsť si publikum pre svoj obsah, vybudovať komunitu a zarábať peniaze.

Ďalšia sekcia by bola prvým samostatným spravodajským produktom pre národné správy v službe Watch. Doteraz boli správy na platforme zmiešané s iným obsahom vydavateľov a zverejňované prostredníctvom mechanizmov na doručovanie ako sú články v podobe Instant Article a Facebook Live.

Podľa informácií macrumors.com spoločnosť Facebook uviedla, že testuje funkciu každodenného videa pre novú spravodajskú sekciu, kde je zverejňovaný obsah z odkazov, ale aj od prvotných vydavateľov. Hosťovaný obsah by mal dĺžku minimálne tri minúty.

Okrem toho, že sa Facebook snaží nájsť viac možností ako zvýšiť príjmy zo svojej platformy, vytvorenie tejto sekcie pre zverejňovanie dôležitých správ je súčasťou snahy o podporovanie zverejňovania obsahu od preverených vydavateľov.

Facebook pristúpil k viacerým zásadným zmenám na svojej platforme, najmä po minuloročnom vyvrcholení problému so zverejňovaním falošných správ.

Obvinenia, že spoločnosť Facebook urobila málo opatrení v tom, aby zastavila šírenie dezinformácií na svojej platforme, ktorým čelí od minulého roka, negatívne zasiahli reputáciu spoločnosti medzi používateľmi aj vydavateľmi.

Ako odpoveď na tento problém spoločnosť Facebook začala testovať spôsoby, ktorými chce čitateľov nasmerovať k dôveryhodnejším zdrojom správ.

Začiatkom mesiaca marec 2018 spoločnosť Facebook a Major League Baseball oznámili dohodu o obsahu v rámci služby Watch, ktorá sa týka nadchádzajúcich MLB hier.

Hry budú distribuované cez Facebook Watch ako súčasť „MLB Live show Page“. Dohoda je prvou digitálnou distribučnou dohodou MLB, ktorá bola jednomyseľne schválená 30 klubmi Major League.

Služba Watch je momentálne vo veľkom centre pozornosti spoločnosti Facebook, nakoľko je to dôležitý prvok, ktorý môže sociálnej sieti priniesť možnosti pre zisk z reklám.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu