repro foto: Facebook

Koncom mesiaca máj sociálna sieť Facebook priblížila niektoré z digitálnych nástrojov, ktoré pripravuje pre svoju službu nakupovania. Súbor nástrojov je založený na využití technológií umelej inteligencie a rozšírenej reality.

Jedným z nástrojov je 3D nahrávanie vizuálnej podoby produktu. Jediný príspevok ukáže produkt v celej jeho podobe. Každý, kto má v telefóne fotoaparát môže jednoducho a rýchlo vytvoriť viacrozmernú panoramatickú snímku akéhokoľvek produktu. Informáciu zverejnil portál Socialmediatoday.

„Táto funkcia umožňuje každému predajcovi, ktorý má telefón s fotoaparátom, premenu bežného 2D videa na interaktívne zobrazenie podobné 3D. Začali sme testovať túto funkciu v službe Marketplace v operačnom systéme iOS,“ uvádza Facebook na svojej firemnej stránke.

Ďalším novým nástrojom, ktorý výrazne uľahčí predajcom prácu s pridávaním inzerátu je GrokNet. Nástroj je založený na strojovom učení a pomáha predajcom lepšie označovať produkty.

GrokNet po nahratí obrázku do služby Marketplace automaticky navrhuje atribúty ako sú farby a materiály. Podrobnejší popis, ktorý systém priradí k obrázku, pomôže aj kupujúcim, pretože sa im zobrazia širšie popísané produkty, v ktorých bude môcť rýchlejšie selektovať.

V súčasnosti technologický gigant testuje aj ďalšiu vychytávku v podobe inteligentného digitálneho šatníka. Používateľ si odfotí celý svoj šatník a v priebehu niekoľkých minút digitalizuje všetky svoje kúsky oblečenia.

V digitálnom šatníku si potom používateľ môže pozrieť návrhy outfitov podľa konkrétnej činnosti alebo udalosti či vhodnosti do počasia. Na základe týchto indícií pomôže digitálny šatník aj v budúcich nákupoch oblečenia. Spoločnosť pracuje aj na nástroji založenom na rozšírenej realite, ktorý umožní kupujúcemu vidieť sa ako vyzerá napríklad v slnečných okuliaroch. Je to v podstate forma reklamy.

Všetky nástroje Facebook vyvíja v zásade jednoduchosti. Znamená to, že nič nesmie byť komplikované a časovo náročné. Cesta technologického gigantu v splnení sna o superaplikácii naberá na intenzite. Pokrok výrazne neovplyvnila ani pandémia Covid-19.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu