ilustračná foto, zdroj: pixabay.com

Najväčší internetový vyhľadávač Google sa na základe vývoja vo svete internetovej žurnalistiky rozhodol pomôcť čitateľom pri zhodnocovaní pravdivosti faktov v nespočetnom množstve spravodajských článkov, ktoré denne pribúdajú na weboch.

K spusteniu novinky prispela momentálne prebiehajúca volebná kampaň v USA, keď debaty medzi kandidátmi na prezidentskú stoličku produkujú množstvo spravodajských článkov, ktoré nemusia byť z hľadiska pravdivosti poskytnutých údajov pravdivé.

Internetový gigant Google sa rozhodol vo svojej spravodajskej službe Google News zaviesť „Fact Check“, čiže štítok, ktorým sú označené články, ktoré prešli kontrolou faktov.

Kontrola článkov funguje prostredníctvom algoritmického procesu schema.org, známeho ako ClaimReview, čo znamená, že údaje v spravodajských článkoch budú porovnávané s údajmi vo veľkých spravodajských článkoch, ktoré sa riadia všeobecne uznávanými kritériami skutočností, medzi ktoré patria napríklad International Fact-Checking Network, PolitFact, FullFact. Malá šedá značka „Fact Check“ sa zobrazuje pod hlavným titulkom a obsahuje odkaz na článok, s ktorým boli údaje overené.

Novinka je zatiaľ dostupná iba v USA a vo Veľkej Británii, no časom by sa mala rozšíriť aj do iných krajín.

„Fact Check“, ale nie je v Googli úplná novinka, nakoľko štítkovanie sa v prehliadači pri spravodajských článkoch používa už približne sedem rokov, doposiaľ, ale išlo najmä o označovanie charakteru článkov, značené sú napríklad komentáre so subjektívnymi názormi alebo hĺbkové analýzy. Ako uvádza Digital Trends štítky sa zobrazujú aj v počítačoch aj v telefónoch.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu