Typickým ochorením jesenných a zimných mesiacov je chrípka a nádcha. Ak sa objaví, siahne chorý človek v prvej voľbe často po voľnopredajnom lieku. Výrobcovia voľnopredajných liekov na zmiernenie a odstránenie príznakov chrípky a prechladnutia preto alokujú prevažnú časť svojich reklamných rozpočtov práve do týchto mesiacov. V roku 2014 minuli zadávatelia z tejto kategórie na reklamu viac ako 20 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 3 percentá. Zadávatelia reklám na produkty tejto kategórie využívajú na propagáciu takmer výhradne televíziu. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia.

Farmaceutické spoločnosti využívajú na propagáciu liekov proti chrípke a prechladnutiu výhradne TV reklamu -autor fotokolaze-Marian Luha, zdroj foto-freeimages.com
autor foto koláže: Marián Luha (zdroj foto: freeimages.com)

 

V minulom roku v mesiacoch január – február a október – december minuli výrobcovia liekov proti chrípke a prechladnutiu až 90 percent svojich rozpočtov. Najsilnejším mesiacom v roku 2014 bol november, keď sa preinvestovala štvrtina (25 percent) z celoročných výdavkov na reklamu v tejto kategórii.

Farmaceutické spoločnosti využívajú na propagáciu liekov proti chrípke a prechladnutiu výhradne TV reklamu - graf c.1
zdroj: TNS Slovakia

 

V roku 2014 minuli zadávatelia z tejto kategórie na reklamu viac ako 20 mil. eur, čo predstavuje medziročný nárast o 3 percentá. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov médií a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Zadávatelia reklám na produkty tejto kategórie využívajú na propagáciu takmer výhradne televíziu. Na reklamu v tv sa v roku 2014 minulo 98 percent celkových výdavkov, po 1 percente pripadlo na reklamu v printe a rádiu.

Televízie odvysielali v roku 2014 takmer 27 tisíc spotov na medikamenty uľavujúce od príznakov chrípky a nachladnutia. Objem reklamného priestoru (celková dĺžka odvysielaných spotov), ktorý televízie poskytli na promovanie liekov tejto kategórie, predstavuje 161 hodín reklamného vysielania.

V printe sa objavilo 60 inzerátov na 30 stranách, čo predstavuje medziročný pokles o 37 percent. V rádiu sa odvysielalo necelých 700 reklamných spotov v celkovej dĺžke takmer 4,5 hodiny.

Desiati najväčší zadávatelia minuli 77 percent z celkových reklamných výdavkov tejto kategórie (medziročne minuli o 12 percent viac). Najväčším zadávateľom bol Boehringer Ingelheim, ktorý medziročne zvýšil svoje výdavky o 30 percent.

Farmaceutické spoločnosti využívajú na propagáciu liekov proti chrípke a prechladnutiu výhradne TV reklamu - graf c.2
zdroj: TNS Slovakia

 

TOP značkou v tejto kategórii bol v roku 2014 Coldrex s najvyššími výdavkami na reklamu. Nasledoval ho Mucosolvan a Flavamed.

Farmaceutické spoločnosti využívajú na propagáciu liekov proti chrípke a prechladnutiu výhradne TV reklamu - graf c.3
zdroj: TNS Slovakia

 

Monitoring reklamných výdavkov vychádza z oficiálnych cenníkových cien a nezohľadňuje bartre, bonusy a agentúrne provízie. TNS Slovakia aktuálne monitoruje 9 celoštátnych televíznych a 5 celoštátnych rozhlasových staníc, viac ako 140 printových titulov s celoslovenským aj regionálnym zameraním, 360 domén druhej a tretej úrovne a preberá údaje o reklame od 10 out-of-home agentúr, 2 kino spoločností a 1 mediálneho zastupiteľstva (zastrešuje 27 tematických TV staníc).
[message_box title=“O agentúre TNS Slovakia:“ color=“red“]
Agentúra TNS Slovakia vznikla 1.1.2011 spojením agentúr TNS SK a TNS AISA Slovakia, na Slovensku poskytuje svoje služby od roku 1995. Zamestnáva 80 kvalifikovaných zamestnancov a okolo 150 vyškolených anketárov pre osobné dopytovanie. Je členom európskej asociácie marketingového výskumu ESOMAR a na Slovensku aj členom SAVA (Slovenská asociácia výskumných agentúr), Britskej obchodnej komory a združenia Global Compact. Pre zabezpečenie maximálnej kvality služieb dodržuje pri otázkach a spracovaní údajov pravidlá a princípy týchto organizácií. Kantar Media a TNS sú súčasťou Kantar, jednej z najväčších svetových informačných a poradenských skupín.[/message_box]

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu