Pripravili sme pre vás malú ochutnávku a tipujeme víťazov v kategórii Print a Poster tohtoročnej súťaže Zlatý klinec. Už 10. júna sa dozvieme či sme tipovali správne.

Zlatý klinec je súťaž o najkreatívnejšiu reklamu na Slovensku a je organizovaná Klubom reklamných agentúr Slovenska od roku 1994.

Porotu súťaže tvoria osobnosti slovenskej reklamy z členov Art Directors Clubu a dopĺňajú ich zahraniční porotcovia.

Základným a jediným kritériom hodnotenia kvality súťažných prác je originalita, inovatívnosť kreativita a kvalita jej realizácie.

Ocenenia Zlatý, strieborný a bronzový klinec sú udeľované v kategóriách Print a Poster, Out of home, Film, Rádio, Interactive and online, Techniques, Media, Kreativita v PR, Events, Kampaň. Zároveň sa udeľujú i ocenenia Grand Prix, Art Prix, Ocenenia Véčko – Agentúra večera.

My teraz tipujeme len to najvyššie ocenenie, teda zlaté a v kategórií Print a Poster.

Pri súťažných prácach nie sú uvedené mená tvorcov, aby porotcovia súťaže Zlatý klinec neboli nikým ovplyvnení. Mená agentúr sa oficiálne dozvieme až 10. júna. Preto sme zachovali dekórum i my a mená tvorcov v našom publikovanom  výbere neuvádzame.

Pozrite si naše tipy na víťazov:

Kategória A – Print a poster

Podkategória – A1 – Tlačová inzercia pre komerčné produkty a služby

V tejto kategórii máme dva tipy na víťazov – inzerát Audi A4 Avant, alebo sériu inzerátov spoločnosti Siecit.

Audia A4 Avant

A4 Avant print - KRAS
zdroj: KRAS

Stručná charakteristika práce slovami tvorcov (zdroj: KRAS): „Cieľom printu bolo pripomenúť novú A4 a A4 Avant, ktoré prišli na trh koncom minulého roka. Inšpirácia, či kreatívna idea je úplne zrejmá z exekúcie. Hovorí sa, že v jednoduchosti je krása. Krása tohto nápadu spočíva v tom, že A4 (Audi) sa dostalo na A4 (formát). Ale keďže A4 (Audi) bolo navyše Avant, muselo dostať nejaký formát navyše. Print je netradičný aj tým, že sme nepoužili vizuál auta. Keďže však šlo o pripomínaciu kampaň nedávno uvedeného modelu, klient toto riešenie schválil“.

Siecit

Stručná charakteristika práce slovami tvorcov (zdroj: KRAS): „Väčšina ľudí je v problematike IT stratená. Je pre nich hotovou nočnou morou. Objekty zložené z pomotaných káblov, počítačov, RAMiek a iného príslušenstva metaforou predstavujú IT očami obyčajných ľudí, ktorí tejto oblasti nerozumejú – straší ich, neposlúcha, boja sa neznámeho… Vizuály sú v súlade s jednoduchým wordingom postaveným na otázke a odpovedi. Predstavujú 3 kľúčové produkty a bežné problémy klientov, ktoré Siecit denne rieši. Prepracovanou vizualitou sme docielili WOW efekt a jasne sa odlíšili od konkurencie“.

Podkategória A2 – Poster pre komerčné produkty a služby

V tejto kategórii máme opäť až dva tipy na víťazov Coca-Colu a jej „tortu“ na plagáte Storočie radosti a sériu plagátov kaviarne Mondieu

Storočie radosti | The Coca – Cola Company

Coca-Cola Storočie radosti - Torta - KRAS
zdroj: KRAS

Stručná charakteristika práce slovami tvorcov (zdroj: KRAS): „Legendárna kontúrovaná Coca-Cola fľaša oslavovala 100 rokov. Pripojili sme sa ku gratuláciám z celého sveta a využili ten moment, keď otvoríte vychladenú fľašu Coca-Cola a objaví sa jemný opar vytvárajúci ilúziu dymu. Moment, ktorý je rovnako magický, ako keď sfúknete sviečky na narodeninovej torte“.

Zážitok, z ktorého vám naskočia zimomriavky | MONDIEU

Stručná charakteristika práce slovami tvorcov (zdroj: KRAS): „Úlohou bolo odpromovať nové príchute zmrzlín v sieti bistier a kaviarní MONDIEU – mrkvovú a ementálovú. Klasické rozprávkové scény, kedy mačka naháňa myš a vlk chce dostať zajaca sú v prípade nových zmrzlín figurujúcich v týchto scénach prevrátené naruby“.

vizuál MAČKA versus MYŠ
„Mačka si uchmatla neodolateľnú ementálovú zmrzlinu, ukrýva sa aby si ju vychutnala, no nahnevaná myš ju chce stoj čo stoj dostať…“

vizuál VLK versus ZAJAC
„Vlka vymákol s jeho zmrzlinou zajac, ktorý sa s ním nehodlá maznať…“

„Vizuály sú umocnené wordingom: Zážitok, z ktorého vám naskočia zimomriavky“.

Podkategória A4 – Verejnoprospešná činnosť pre neziskové organizácie

V tejto kategórii tipujeme za víťaza sériu plagátov k medzinárodnému festivalu divadelných vysokých škôl VŠMU – Istropolitana Projekt.

Mr. Čistič/Pivo/Tampón | VŠMU – Istropolitana Projekt

Stručná charakteristika práce: „Ak neprídete, skončíme v reklame,“ to je hlavný slogan aktuálneho ročníka medzinárodného festivalu divadelných vysokých škôl Istropolitana Projekt ’16, ktorý mladí divadelníci podporujú aj živými akciami v uliciach Bratislavy či výživnými spotmi o zúfalých hereckých začiatkoch (a možných koncoch),“ uviedli o kampani Aktuálne.sk.

Všetky súťažné práce Zlatý klinec 2016 > pozri 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu