Najväčšie slovenské vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia mení majiteľa. Jeho novým vlastníkom by sa mala stať finančná skupina J&T. Informáciu priniesol portál Stratégie.hnonline.sk. Finančná skupina J&T však tieto informácie poprela.

Portál informuje, že vydavateľstvo kupuje J&T prostredníctvom svojich partnerov. Čoskoro má dôjsť k podpisu zmluvy, cituje portál svoje nemenované zdroje.

Ringier Axel Springer je najväčšie vydavateľstvo na Slovensku. Minulý rok dosiahlo tržby 30 miliónov eur a zisk po zdanení 4,3 milióna eur. Vydáva najpredávanejší slovenský denník Nový Čas, v portfóliu má aj týždenníky Nový Čas pre ženy, Život, Nový Čas Nedeľa, mesačníky Nový Čas Krížovky, Eva a ďalšie tituly. Patrí mu aj online skupina Azet.

Portál denníka Hospodárske noviny pripomenul, že prvýkrát o záujme J&T o Ringier Axel Springer informoval začiatkom septembra. Vtedy to obe strany popreli. Z vydavateľstva začiatkom októbra podľa portálu odišiel generálny riaditeľ Peter Mertus. Podľa tlačovej správy oficiálne skončí v decembri, reálne však už vo vydavateľstve nie je a jeho kompetencie prebrali Milan Dubec a Martin Mihálik, ktorí sú dočasne poverení vedením, informujú Stratégie.hnonline.sk .

Ringier Axel Springer Slovakia je súčasťou mediálnej skupiny Ringier Axel Springer Media AG, za ktorou je nemecko-švajčiarsky majiteľ. Ten vlani predal českú odnož skupiny – vydavateľstvo Ringier Axel Springer CZ za 170 miliónov eur. Kúpili ho finančníci Daniel Křetínský a Patrik Tkáč.

Aktualizované:

J&T popiera kúpu vydavateľa Nového Času

Finančná skupina J&T popiera informácie, ktoré priniesol dnes portál Hospodárskych novín Stratégie.sk o tom, že kupuje najväčšie slovenské vydavateľstvo Ringier Axel Springer Slovakia. TASR to potvrdila hovorkyňa J&T Jana Jarošová.

Podľa jej slov ide o nepravdivú informáciu. „Neboli sme ani pred jej zverejnením oslovení,“ povedala pre TASR.

Stratégie.sk dnes informovali, na základe nemenovaných zdrojov, že vydavateľstvo kupuje J&T prostredníctvom svojich partnerov a čoskoro má dôjsť k podpisu zmluvy. Portál neskôr správu aktualizoval o vyjadrenie finančnej skupiny i vydavateľstva, ktoré zverejnené informácie taktiež nepotvrdilo.

Zdroj: TASR

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu