Flickr má nového majiteľa, mení podmienky pre zverejnené videá a fotografie

Flickr je komunitná lokalita, na ktorej používatelia zverejňujú a zdieľajú svoje videá a fotografie. V roku 2018 Flicr zmenil majiteľa. Spoločnosť Yahoo predala Flickr spoločnosti SmugMug.

Podmienky pre zverejňovanie fotografií a videí sa menia najmä pre bezplatných používateľov. SmugMug obmedzil množstvo fotografií a videí, ktoré budú môcť bezplatní používatelia zverejniť.

Limit je 1-tisíc fotografií. Fotografie, ktoré prekročia limit budú z webových stránok Flickr odstránené. Informáciu zverejnil Digital Infomation World.

Do 8. januára 2019 mali bezplatní používatelia lokality Flickr buď prejsť na platenú verziu, alebo obsah nad povolený limit stiahnuť. Po 8.januári 2019 už nie je možné, aby títo používatelia nahrávali na Flickr obsah nad limit.

Po 5. februári 2019 bude Flickr z bezplatných účtov, ktoré obsahujú viac ako 1-tisíc fotografií alebo videí, obsah odstraňovať.

Fotky a videá nad povolený limit budú odstránené tak, že sa bude postupne odstraňovať najstarší obsah, až kým sa nesplní nový limit.

Spoločnosť Yahoo ešte v roku 2013 dopriala používateľom kapacitu na voľné zverejňovanie fotografií a videí vo veľkosti 1 terabytu.

Podľa spoločnosti SmugMug takáto veľkosť voľnej kapacity, ale aj iné zmeny, ktoré spoločnosť Yahoo zaviedla, mali negatívny dopad na Flicr.

Podľa informácií Digital Infomation World je pre mnohých používateľov veľmi ťažké prijať nové podmienky na lokalite Flickr.

Mnohí používatelia majú ťažkosti s prístupom k svojim účtom Flickr, pretože si ich vytvorili pred mnohými rokmi. Keďže medzitým si zmenili osobné údaje ako napríklad telefónne čísla alebo e-mailové adresy, nemajú možnosť obnoviť si svoje účty a získať k nim prístup.

Používatelia, ktorí majú platené účty na SmugMug môžu importovať fotografie z Flickru do nových galérií, ale iba za predpokladu, že si spomenú na svoje prihlasovacie údaje v Yahoo.

Spoločnosť SmugMug je nastavená na iné hodnoty ako mala spoločnosť Yahoo. Prioritou pre SmugMug sú platiaci používatelia a nie zisk z reklám.