foto: pixabay.com

Rýchlejšie načítavanie stránok na mobilných zariadeniach je vynikajúci benefit pre používateľov, no redakcie a vydavateľstvá vidia v tomto formáte zásadný problém.

Šesť vydavateľských zdrojov nedávno uviedlo, že obsah vo formáte AMP na mobilných zariadeniach sa načítava omnoho rýchlejšie ako reklamy.

Tieto vydavateľstvá neprezradili svoju identitu, aby sa nedostali do konfliktu so spoločnosťou Google. Informáciu priniesol digiday.com.

Google Accelerated Mobile Pages (AMP) je open source projekt, ktorý je zameraný na zlepšenie a zrýchlenie zobrazovania webových stránok na mobilných zariadeniach.

Projekt, respektíve obsah vytvorený prostredníctvom formátu AMP je ako už bolo spomenuté, výhodný najmä pre používateľov.

Vydavateľské domy sú s ním nespokojné, pretože obsah sa načítava príliš rýchlo a reklamy príliš pomaly. Táto skutočnosť spôsobuje, že používateľ prečíta celý článok a až potom sa mu zobrazia reklamy.

Z tohto dôvodu vydavatelia vynakladajú omnoho menej finančných prostriedkov do tvorby obsahu pre AMP a radšej sa zameriavajú na tvorbu klasického webového obsahu.

Vydavatelia, ale mali problémy izolovať koľko z tohto rozdielu je spôsobené tým ako sa vo formáte AMP načítava obsah, pretože štandardizácia AMP obmedzuje dizajn stránky, opakovanie stránky a typ reklamných jednotiek, ktoré môžu vydavatelia používať. Každá z týchto premenných môže spôsobiť ťažkosti so ziskom z reklám.

Spoločne sa, ale zhodli na tom, že rozdiel medzi načítavaním obsahu a načítavaním reklám pretrváva aj napriek tomu, že na tomto probléme Google pracuje už odvtedy ako pred 20-timi mesiacmi AMP spustil.

„Okolo AMP a reklám existuje celý rad otázok a fakt, že redakčný obsah vo formáte AMP sa načítava príliš rýchlo je určite medzi nimi,“ pre digiday.com povedal zamestnanec jedného z anonymných vydavateľstiev.

Určitý čas sa títo vydavatelia usilovali o to, aby sa reklamy načítavali rýchlo tak rýchlo ako obsah v AMP, ale neskôr s tým prestali.

Google nedávno vylepšil možnosti, ktoré by mohli pomôcť, aby sa reklamy v AMP načítavali rýchlejšie.

Spoločnosť Google, ale už na začiatku avizovala, že cieľom projektu AMP je v prvom rade zvýšiť používateľské skúsenosti a rýchlosť načítavania stránok. Zisk z reklám je až na druhom mieste.

„Cieľom AMP je, aby sa najskôr načítal obsah a až potom reklamy. Na rýchlejšom zobrazovaní reklám stále pracujeme. Stotožniť sa s myšlienkou, že rýchlosť je rovnako dôležitá pre reklamy aj obsah, trvá trochu dlhšie,“ zverejnil vyjadrenie hovorcu spoločnosti Google, portál digiday.com.

Upraviť text do podoby, aby sa načítaval je jednoduchšie, ako dosiahnuť rýchle načítanie reklám, ktoré sú plné obrázkov s vysokým rozlíšením a viacerými značkami sledovania. Jeden z anonymných vydavateľov, s ktorým komunikoval digiday.com neobviňuje z pomalého načítavania reklám spoločnosť Google, ale inzerentov a ich prepracované reklamné kreatívy.

Je určite nepopierateľné, že ak sa obsah v AMP zobrazuje rýchlejšie ako reklamy, zisk nestrácajú len vydavatelia, ale aj samotný Google.

Je tu, ale omnoho dôležitejšia vec ako riadenie CTZ, čiže ceny za tisíc zobrazení, pri rýchlejšom načítavaní.

Z dlhodobého hľadiska je v záujme spoločnosti Google udržať si dominantné postavenie vo vyhľadávaní. Jeden zo spôsobov, ako udržať ľudí na otvorenom webe, je urýchliť načítavanie webových stránok, aj keď to znamená obetovať niektoré krátkodobé príjmy.

„Vydavatelia, ktorí sú závislí od návštevnosti z vyhľadávača, sa boja konať v rozpore s požiadavkami spoločnosti, aj keď to znamená prijatie platformy, v ktorej sa niektoré reklamy nenačítajú včas, aby ich používateľ mohol vidieť,“ zverejnil digiday.com vyjadrenie Paula Vincenta generálneho riaditeľa spoločnosti Neuranet.

„Celkový dôvod, kvôli ktorému vydavatelia zvažujú formát AMP je ten, že Google prioritne zobrazuje vo vyhľadávaní stránky vo formáte AMP,“ doplnil pre digitday.com Paul Vincent.

Z celej situácie jemným náznakom badať, že možno predsa len svitne nádej, že nie všetko sa vo svete internetu bude točiť len okolo reklám a ziskov z nich.

Možno začnú niekedy v blízkej budúcnosti technologické spoločnosti opäť pracovať na tom, aby boli platformami pre všeobecný prospech a nie nástrojom na hromadenie peňazí.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu