Ilustračná foto: pixabay.com

O obrovskej chybe Googlu a reakcii britskej vlády a reakcii inzerentov informuje vo svojom článku Daily mail.  Spoločnosť Google zlyhala pri kontrole a odstraňovaní extrémistického obsahu na jej platforme YouTube.

Keďže Veľká Británia predstavuje pre Google druhý najväčší trh po USA, za rok 2016 predstavovali príjmy Google z reklamy na britskom trhu približne 6 miliárd libier, táto chyba by mohla výrazne ovplyvniť zisky spoločnosti, keďže niektoré veľké firmy sa rozhodli svoju reklamu stiahnuť z platformy YouTube.

Obrovskú vlnu kritiky adresoval spoločnosti Google aj britský parlament. Podľa reakcie Yvette Cooper, ktorú zverejnili Daily mail, obvinila Google z profitovania nenávisti, ktorá sa šíri na jej platforme a ospravedlnenie zo strany spoločnosti za túto situáciu, nepovažuje za dostatočné.

Podľa nej Google nemôže reagovať na takúto situáciu až vtedy, keď to má dopad na jej zisky z reklám. Jedná sa predsa o jednu z najväčších a najsilnejších spoločností na planéte, ktorá môže v tejto veci robiť omnoho viac, rýchlejšie reagovať a vysporiadať sa s nezákonným a nenávistným obsahom v on-line prostredí.

Pred dvoma dňami stiahla svoje reklamy z platformy YouTube aj spoločnosť Mark and Spencer, ktorá chce takto bojkotovať zlyhanie Googlu pri kontrole a odstraňovaní extrémistického obsahu na jej platforme.

Podľa informácii Daily mail, okrem spoločnosti Mark and Spencer svoje reklamy z YouTube stiahli aj HSBC, Lloyds, RBS, McDonald’s, L’Oreal, Audi, the BBC, O2, the Royal Mail and Domino’s.

Brian Wieser, vedúci analytik spoločnosti Pivotal Research Group sa pre Daily mail vyjadril, že Google čelí nepriateľstvu zo strany veľkých mediálnych spoločností v Európe, a tie budú teraz s radosťou upozorňovať na bezpečnostné nedostatky tohto technologického gigantu.

Okrem toho sa domnieva, že problémy, ktoré vyšli v tejto súvislosti najavo budú mať globálne následky a obchodníci po celom svete si začnú intenzívnejšie uvedomovať tento problém.

Zdá sa, že Google momentálne stojí pred obrovskou výzvou, v rámci ktorej bude musieť v krátkej dobe napraviť svoju podlomenú reputáciu, ktorá sa na spoločnosť zniesla v súvislosti s nedostatočnou činnosťou v kontrole obsahu, ktorý sa na jej platformách objavuje.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu