Grafický formát digitálnej grafiky GIF je aj v súčasnosti veľmi obľúbeným nástrojom na vytváranie pohyblivých obrázkov. Jeho potenciál sa rozhodla na svojej platforme využiť aj spoločnosť Google.

História grafického formátu GIF sa datuje od roku 1989, kedy bol jeho názov 87a. Po viacerých mnohých vylepšeniach a takmer 30-ročnej existencii je aj naďalej veľmi obľúbeným nástrojom mnohých internetových užívateľov, ktorý prostredníctvom neho vytvárajú krátke pohyblivé obrázky ako doplnok do svojich textov, príbehov.

Data GIF maker je nástroj, ktorý Google spustil najmä pre potreby novinárov a iných textových prispievateľov, aby mohli niektoré z informácií zverejniť prostredníctvom jednoduchých animácií a dodali tak svojim článkom dynamickejší ráz. Informáciu o spustení Data GIF maker zverejnil venturebeat.com.

ilustratívna vizualizácia: mediawatch.dog

„Vizualizácie dát je dôležitým nástrojom, ktorý pomáha rozprávať informácie a hoci sa častokrát zdajú zložité, vôbec to tak nemusí byť,“ uviedol , dátový editor pre Google News Lab Simon Rogers v poste na blogu, ktorý zverejnil venturebeat.com.

Data GIF maker je pomerne jednoduchý nástroj na používanie, jeho možností sú, ale veľmi obmedzené. V podstate je navrhnutý tak, aby umožnil porovnávať dve konkurenčné veci, napríklad v rámci ich popularity, predaja alebo frekvencie, v ktorej sa tieto dve položky objavujú vo vyhľadávačoch.

Data GIF maker od spoločnosti Google má zatiaľ iba úzke využitie, no nie je vylúčené, že v budúcnosti sa nemôže meniť. Ak sa tento základný model osvedčí veríme, že spoločnosť Google jeho funkcionalitu ešte doplní.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu