Foto: pixabay.com

Mnohí to možno ani nevedeli, ale spoločnosť Google číta alebo lepšie povedané skenuje obsah osobných e-mailov používaných v službe Gmail, aby mohla lepšie zacieliť reklamy. V rámci dobrých vzťahov s užívateľmi a zákazníkmi sa rozhodla spoločnosť tento spôsob zmeniť.

Spoločnosť skenovala osobné e-maily z jednoduchého dôvodu, aby mohla lepšie zacieliť reklamy. Diane Greene, víceprezidentka pre Google Cloud, ale vo svojej správe, ktorú zverejnil aj The Guardian napísala, že Google prestane skenovať emaily, aby viac zosúladil svoje obchodné a spotrebiteľské produkty. Informáciu o rozhodnutí spoločností Google zverejnil The Guardian.

„Gmail, ktorý je súčasťou aplikácie G Suite už nebude používaný ako vstup pre personalizáciu reklám. Spoločnosť Google sa rozhodla akceptovať požiadavku na zmenu v bezplatnej službe Gmail pre spotrebiteľov. Spotrebiteľský obsah v službe Gmail sa po tejto zmene nebude používať na personalizovanie reklám,“ napísala vo svojom blogu, ktorý zverejnil The Guardian, Diane Greene, senior viceprezidentka pre Google Cloud.

Aplikácia G Suite bude aj naďalej skenovať emaily, ale pre iné dôvody. Skenovanie z bezpečnostných dôvodov, ktoré je potrebné pre spotrebiteľské aj obchodné produkty bude aj naďalej odstraňovať spam, „hekovanie“ a pokusy o neoprávnené získavanie údajov (pishing).

Aj reklamy sa budú naďalej zobrazovať v rámci bezplatnej verzie služby Gmail, ale ako propagované správy. Ale namiesto skenovania osobných emailov sa na cielenie týchto reklám budú používať osobné informácie, ktoré spoločnosť Google čerpá z iných zdrojov, napríklad zo služby YouTube.

Personalizácia reklám na základe skenovania osobných emailov znamenala pre Google mnoho súdnych sporov a kritiky zo strany verejnosti a tak bola spoločnosť v podstate prinútená zmeniť tento systém oslovovania spotrebiteľov.

Zmeny v reklamnej politike služby Gmail poukazujú na rastúci záujem spoločnosti Google o svojich spotrebiteľov.

Diane Greene je považovaná za veľmi vplyvnú osobu v spoločnosti Google, nielen preto, že sa jej podarilo presadiť tieto zmeny v personalizovaní reklám v Gmaily, ale tiež preto, že jej zásluhou Google investuje do svojho „cloud computingu“ (služby, aplikácie, programy uložené na serveroch na webe) a do obchodných softvérových nástrojov, aby dokázal konkurovať spoločnostiam Microsoft a Amazon, najmä Amazonu, ktorý sa pokúša postaviť svoju cloud platformu Amazon Web Services do polohy hlavnej infraštruktúry internetu.

Smerovanie a intenzita, ktorou sa rozbehlo využívanie osobných informácii na rôzne reklamné stratégie začína ľuďom prekážať.

Niektoré postupy ako napríklad tento od Google, ktorý sa používal na skenovanie e-mailov, bol až príliš silný zásah do súkromia a je úplne pochopiteľné, že zákazníkom služby Gmail prekážal.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu