Spoločnosť Google, ktorá prevádzkuje najväčší internetový vyhľadávač na svete, a okrem toho je aj lídrom reklamného sveta v on-line prostredí, podniká viacero krokov, keď zistí, že na jej platformách boli zverejnené nepravdivé alebo zavádzajúce informácie.

V poslednom období spoločnosť pracuje na projekte, ktorým sa pokúša na svojich platformách znížiť alebo úplne odstrániť neželaný obsah či už v podobe web stránok, ktoré obsahujú počítačové vírusy, trójske kone, špehovacie programy a podobný škodlivý obsah alebo v podobe webov založených na rýchlych klikoch, ďalej stránky s urážlivým obsahom alebo falošnými správami. O svojich pokrokoch v tomto boji Google zverejnil aj súhrnnú správu. Informáciu zverejnil techcrunch.com.

Celkový pohľad naznačuje, že spoločnosti Google sa darí zachytávať viac neželaného obsahu ako kedykoľvek predtým. Tento pokrok je pravdepodobne výsledkom nových detekčných techník a širšieho súboru usmernení, ktorý definuje čo je prípustné a čo nie.

Spoločnosť Google v roku 2017 pridala 28 nových pravidiel pre inzerentov a ďalších 20 nových pravidiel pre vydavateľov, aby sa pokúsila získať lepšiu kontrolu nad tým, čo vytvára negatívny dopad na meno spoločnosti.

V správe, ktorú zverejnila spoločnosť Google je uvedené, že v roku 2017 spoločnosť odstránila 3,2-miliardy reklám, ktoré porušovali jej pravidlá týkajúce sa škodlivého, zavádzajúceho a urážlivého obsahu, čo je takmer dvakrát viac ako v roku 2016, keď sa je podarilo odstrániť 1,7 miliardy reklám.

Spoločnosť Google v rámci zvýšeného boja proti neželanému obsahu zablokovala v reklamnej sieti 320-tisíc vydavateľov, čo je viac ako trojnásobok oproti roku 2017, keď zablokovala iba 100-tisíc vydavateľov. Zablokovaných bolo v roku 2017 aj 90-tisíc webových stránok a 700-tisíc mobilných aplikácií.

Spoločnosť Google v minulom roku zaviedla aj nový spôsob vyhodnocovania obsahu na stránkach, ktorým posudzuje obsah nielen celkového webu, ale aj na konkrétnych stránkach vo vnútri webu.

Tento nový systém viedol k tomu, že každý mesiac bolo pre používanie reklám Google zablokovaných viac ako 2-milióny webových stránok.

V sieti AdWords bolo pozastavených 7-tisíc webov kvôli „maskovaniu tabloidov“, teda kvôli tomu, že sa prezentovali ako spravodajské weby, ale v skutočnosti spravodajské weby neboli.

Oproti roku 2016, keď bolo zablokovaných len 1400 stránok je to veľký nárast. Google zablokoval aj 12-tisíc stránok, ktoré kradli a používali obsah z legitímnych stránok.

Spoločnosť Google odstránila aj 130-miliónov reklám, pretože obsahovali nezákonný obsah, 79-miliónov reklám bolo zablokovaných, pretože kliknutie na ne viedlo k lokalitám, ktoré obsahovali škodlivý počítačový softvér, zablokovaných bolo aj 400-tisíc stránok, ktoré priamo obsahovali škodlivý softvér.

Google v rámci aktivít v boji proti neželanému obsahu identifikoval a zablokoval 66-miliónov reklám, ktoré mali charakter “triku na kliknutie“ a 48-miliónov reklám, ktoré používateľov nabádali na sťahovanie softvéru.

V novembri 2017 spoločnosť Google rozšírila a aktualizovala svoje definície toho, čo spadá pod „nesprávny obsah“ a uviedla, že prehodnotila približne 11-tisíc webových stránok, o ktorých sa domnievala, že sú v rozpore, s týmito pravidlami.

Nakoniec bolo zablokovaných 650 stránok a 90 vydavateľov. V porovnaní s minulým rokom je to ale menej, pretože v roku 2016 spoločnosť identifikovala 1 200 stránok, ktoré porušovali pravidlá, zablokovala z nich 340 a okrem toho ukončila činnosť pre 200 vydavateľov.

Podľa techcrunch.com, ale tieto medziročné porovnania nemusia mať presnú vypovedaciu hodnotu, a to aj vzhľadom k tomu, že Google neustále rozširuje svoje portfólio služieb.

Znamená to, že výsledné čísla za rok 2017 môžu byť vyššie preto, lebo Google prevádzkuje omnoho viac produktov ako v roku 2016.

V tomto roku chce spoločnosť Google vytvoriť niekoľko pravidiel pre reklamy v neregulovaných alebo špekulatívnych finančných produktoch, ako sú binárne opcie, kryptoobchod, devízové trhy a on-line obchodovanie.

Podľa informácií techcrunch.com by tieto zmeny mali nadobudnú účinnosť v júni 2018. Okrem toho sa spoločnosť Google intenzívnejšie zameriava aj na hazardné hry, v rámci čoho pracuje na lepšej spolupráci s legitímnymi organizáciami, ktoré sa pokúšajú liečiť závislosť a iné problémy.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu