Google zverejnil rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube za rok 2017

Rok 2017 sa niesol v znamení tradičných aj netradičných konceptov – od potravinových reťazcov, cez banku a automobilku, až po telekomunikačných operátorov. YouTube Ads Leaderboard je dobrým obrazom toho, ktoré témy či formáty majú virálny potenciál a dokážu vzbudiť najväčší záujem  u slovenského publika.

Minulý rok to boli jednoznačne hrdinovia detského sveta, vtipné zápletky zo života či spoty komentované influencermi a obľúbenými osobnosťami zo sveta šoubiznisu. Celosvetovo má YouTube vyše jednej miliardy používateľov – čo predstavuje takmer jednu tretinu všetkých ľudí na internete.

Vyhodnotenie najúspešnejších reklamných kampaní na slovenskom YouTube prebieha v súlade s globálnymi kritériami YouTube Ads Leaderboard. Finálne poradie je zostavené na základe algoritmu, ktorý zohľadňuje mieru organického vzhliadnutia videa voči všetkým vzhliadnutiam, mieru interakcie (palce či zdieľanie), čas strávený sledovaním videa a pod.

„Aktuálny rebríček len potvrdzuje naše skúsenosti s tým, aké kreatívne prvky fungujú v reklame na YouTube najviac. Hlavnými prísadami najsledovanejších reklám za rok 2017 boli najmä vtip, známe tváre, hudba a animácia. Napríklad pri Lidli alebo Coop Jednota pozorujeme fenomén animovaných postavičiek doplnených o ich fyzické zbieranie. Spojenie známej tváre a vtipu zas vidieť v reklamách od Telekomu, O2, Škody či Fio Banky. Celkovo je tu najviac zastúpený humor. Pozorujeme, že klienti a agentúry už začínajú stavať na svojom know-how, ako tvoriť a plánovať kampane, ktoré si používatelia radi pustia znovu,“ hovorí Petr Houzar, Branding and Agency Manager v spoločnosti Google.

Prvé tri reklamné priečky obsadili potravinové reťazce Lidl a Coop Jednota. Lidl, celkový víťaz rebríčka YouTube Ads Leaderboard 2017, zaujal svojou kampaňou zameranou na figúrky Stikeez, ktorú nasleduje kampaň Neobyčajne obyčajné Vianoce.

Za víťaznou reklamnou kampaňou stojí kreatívna nemecká agentúra Cobra Youth Communications, vianočnú kampaň mala v rukách nemecká agentúra Überground.

Prvú trojku uzatvára veľkonočná reklama Coop Jednota, ktorá už tradične prináša príbehy zo života baču a honeľníka. Za týmto konceptom a kreatívou stojí reklamná agentúra Jandl.

Tomuto reťazcu patrí v rebríčku ešte piate a desiate miesto – so známou dvojicou zo salaša prináša do pozornosti desiatové boxy s motívom Máša a Medveď a tiež vianočnú súťaž reťazca.

Telekomunikačný operátor O2 sa do rebríčka prebojoval so svojím projektom „Dobré dáta“. Jedným z ambasádorov projektu je aj slovenský raper Strapo, ktorý sa v spote venuje aktuálnej téme – aby ľudia neverili všetkému, čo čítajú na nete a aby nešírili neoverené fakty. Kreatívu vytvorila agentúra Elite Solutions.

Telekomu sa v rebríčku podarilo uchmatnúť siedmu a ôsmu priečku s kampaňami, za ktorých kreatívou stojí agentúra MUW Saatchi & Saatchi. Hlavnou tvárou prvej z nich nie je nik iný ako Peter Sagan, druhá zase prináša pre tohto operátora skôr netradičný koncept, ktorý využíva prvky susedskej rivality na predstavenie inteligentnej domácnosti pre každého.

Známe tváre sa objavujú aj v spotoch Fio Banky a automobilky Škoda. Fio Banka vsadila na česko-slovenskú dvojicu Dano Dangl a Jakub Kohák, ktorí sa predstavili v úlohe kozmonautov, garde im robí aj „kozonautka“ Vlasta.  Autorom kampane je kreatívec Pavel Sobek, producentom agentúra Savage.

Škoda zas predstavila výhody nového modelu Karoq vtipnou formou v podaní herečky a stand-up komičky Lujzy Garajovej Schramekovej.

Pozrite si rebríček najsledovanejších reklám na slovenskom YouTube za rok 2017:

1. Spot STIKEEZ Ovocie vs Zelenina – značka LIDL – reklamná agentúra  Cobra Youth Communications

2. Spot Neobyčajne obyčajné Vianoce – značka LIDL – reklamná agentúra Überground (spot spoločnosť z YouTube stiahla, pripomeňme si ho aspoň screenshotom)


3. Spot Veľkonočná suťaž – značka COOP Jednota – reklamná agentúra Jandl

4. Spot Kozmonauti – značka Fio banka – spot vznikol inhouse

5. Spot Boxy Máša a Medveď – značka COOP Jednota – reklamná agentúra Jandl

6. Spot Zmeňte Slovensko so Strapom a získajte dobré dáta – značka O2 – reklamná agentúra Elite Solutions

7. Spot Magenta 1 – Spolu máte na viac! – značka Telekom – reklamná agentúra MUW Saatchi & Saatchi

8. Spot Magenta SmartHome – Inteligentný domov pre každého – značka Telekom – reklamná agentúra MUW Saatchi & Saatchi

9. Spot Lujza | #KAROQINAQ – značka ŠKODA AUTO – reklamná agentúra PHD

10. Spot Vianočná súťaž COOP Jednota – značka COOP Jednota – reklamná agentúra Jandl

(ts)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu