Guatemalská vláda zverejnila on-line svoju reakciu na novinový článok o viceprezidentke, skôr než v novinách vyšiel, čím si vyslúžila kritiku, že špehuje médiá. Informovala včera agentúra Reuters.

Snímky článku spájajúceho luxusnú nehnuteľnosť viceprezidentky Roxany Baldettiovej s podnikateľmi, ktorí zarábali na vládnych zákazkách, zverejnila vláda na svojej webovej stránke spolu s písomnou reakciou.

„Toto je špionáž, ktorá porušuje dôveryhodnosť tlače a vyvoláva neistotu a zastrašovanie,“ uviedol v telefonickom rozhovore bývalý osobitný vyšetrovateľ OSN pre slobodu vyjadrovania Frank La Rue.

Baldettiová uviedla, že článok dostala poštou v anonymnej obálke a zverejnila svoju reakciu, pretože sa jej noviny El Periódico nespýtali na jej verziu.

Spomínanú nehnuteľnosť podľa jej slov zakúpila jej rodina ešte predtým, ako sa ona sama stala viceprezidentkou, a v súlade so zákonom ju ona sama aj uviedla vo svojom majetkovom priznaní. „Vláda… nešpehuje médiá,“ napísala na Twitteri.

Spoluautorom článku, ktorý zverejnili noviny El Periódico v tlačenom vydaní v utorok, bol zakladateľ novín José Ruben Zamora. Ten na Twitteri zdôraznil, že to, čo vláda urobila, bolo nezákonné a nemorálne.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu