Víťazom ceny Huba roka 2013 pre najlepšie komunikujúceho politika sa stal premiér Robert Fico. Trofej Zlatá huba získal na základe hlasovania 39 politických novinárov a komentátorov. Cenu politikom odovzdali organizátori súťaže Vrtieť psom a Made in Media.

Striebornú hubu dostal minister vnútra Robert Kaliňák a Bronzovú hubu poslanec Národnej rady SR Miroslav Beblavý. Prvý ročník tejto súťaže vyhlásili Vrtieť psom , ktorého analytici už rok hodnotia komunikáciu slovenských politikov a spoločnosť Made in Media, ktorá organizovala aj súťaž Hovorca roka 2013. Držiteľom anticeny Muchotrávka za najhoršie komunikujúceho politika sa stal predseda parlamentu Pavol Paška.

Predseda vlády Robert Fico získal suverénne najviac bodov – 68. Tu sú niektoré z najzaujímavejších hodnotení novinárov:

„Jeho schopnosť vykorčuľovať z najväčších prúserov bez straty kvetinky je fenomenálna.“

„Má schopnosť odkomunikovať hoci aj slanú vodu ako najlepšie slovenské víno aké kedy pil.“

„Ak neberieme do úvahy etický rozmer komunikácie (zavádzanie, demagógia) je to naozaj vynikajúci a presvedčivý rétor.“

HUBA 2013-obr.1
Organizátori a ocenení, zľava: Michal Hlaváč, Miroslav Beblavý, Zuzana Tichá, Róbért Kaliňák, Jana Matovičová, Radovan Choleva

Cieľom je podľa organizátorov upriamiť pozornosť verejnosti na obsah a formu komunikácie politikov a prispieť ku kultivácii politického prostredia. “Nechceli by sme, aby dobrá politická komunikácia znamenala automaticky populizmus. Pravdou však je, že v dnešnej dobe, keď výrazne klesá záujem bežných ľudí o politiku, je mimoriadne dôležité vedieť aj zložité politické rozhodnutia vysvetliť jednoducho a zrozumiteľne,” povedal analytik Vrtieť psom Radovan Choleva. “Sme veľmi radi, že do hlasovania sa zapojili všetky oslovené celoslovenské elektronické, printové aj internetové médiá,” dodala Zuzana Tichá zo spoločnosti Made in Media.

Cenu si na vyhlasovanie výsledkov prišiel prevziať minister vnútra Robert Kaliňák (i za Roberta Fica) a poslanec Miroslav Beblavý. Premiér Robert Fico sa ospravedlnil vzhľadom na svoju zahraničnú cestu do Bruselu. Odovzdávane cien sa uskutočnilo v kaviarni Scherz v Bratislave.

HUBA 2013-obr.4

logo_Vrtiet_psomSúťaž Huba roka, sa rozhodli vyhlásiť ľudia z projektu Vrieť psom, pri príležitosti prvého výročia vzniku ich blogu, ktorý môžete nájsť > TU

Blog Vrtieť psom s podtitulom Škola politického marketingu – hodnotenie komunikácie slovenských politikov a politických strán si založili tvorcovia, ktorí majú už množstvo skúseností pri tvorbe politického marketingu – Radovan Choleva a Michal Hlaváč.

Radovan Choleva má skúsenosti z mediálnej i politickej oblasti. Pracoval vo viacerých mediách (napr. TASR, TA3), potom pôsobil aj ako vedúci tlačového oddelenia bratislavskej župy, komunikačný poradca starostky Starého Mesta a naposledy ako šéf tlačového oddelenia SDKÚ-DS.

Michal Hlaváč bol vedúcim domácej redakcie a zástupcom šéfredaktora TASR, šéfredaktorom portálu aktualne.sk a zástupcom šéfredaktora časopisu Plus 7 dní. Ani jeden z nich nebol nikdy členom žiadnej politickej strany.

Projekt oboch aktérov –  Vrtieť psom môžete nájsť aj na facebooku > TU

My len dodávame, že v roku 1997 nakrútil režisér Barry Levinson, podľa námetu Larryho Beinharta – filmovú satiru Vrtieť psom, v originále Wag the Dog s Dustinom Hoffmanom a Robertom De Niro. Film získal v roku 1998 Oscara a aj Zlatý Glóbus.

Pojednáva o predvolebnej kampani, ktorá vrcholí v Amerike. Kde súčasný prezident má dobré vyhliadky na zvolenie, avšak dva týždne pred voľbami vyjdú najavo skutočnosti o jeho sexuálnom styku s maloletou. Všetci spolupracovníci prezidenta okamžite premýšľajú, ako túto negatívnu tému prekryť. Vymažú škandál z myslí voličov inou témou, vymyslia si vojnový konflikt v Albánsku. Pomocou triku nakrútia spravodajský šot, ktorý hneď na druhý deň vysielajú televízie a správu prevezmú všetky médiá… Film si pozrite a uvidíte, ako to dopadne.

Predpokladáme, že film bol inšpiráciou pre názov projektu Vrtieť psom. Veľmi ojedinelý projekt. Budeme mu preto držať silo päste, aby nás bavil a vzdelával v politickom marketingu i naďalej.

Michael WHITE

 

Zdroj: Vrtieť psom, Radovan Choleva

REKLAMAadv.: