iab_slovakia_mini_bannerVýzkum IAB Europe Mediascope ukazuje šírku a hĺbku zapojenia digitálnych mamičiek v 28 európskych regiónoch

Brusel, 06.2.2013 – Najnovšia správa zo série Mediascope nesie názov „Digitálne mamičky“ a demonštruje ako sa voľby médií, značiek a nákupov európskych mamičiek stávajú predovšetkým digitálne.

Mamičky a médiá

Prieskum zdôrazňuje, že:

  • 69% (92 million) európskych mamičiek má prístup k internetu na týždennej báze (EU 65%)
  • 77% (69 million) digitálnych mamičiek je online počas prime time
  • 55% (50.6 million) digitálnych mamičiek používajú internet zatiaľ čo sledujú televíziu (EU 48%)
  • 21% (19.3 million) mamičiek používa internet v mobile (=EU) and 8% (7.3 million) surfuje prostredníctvom tabletu (=EU)

Záujmy detí a ich vlastné záujmy

Prieskum poukazuje na širokú škálu webových stránok a online aktivít, ktoré sú cennou a rozhodujúcou časťou každodenného hektického života digitálnych mamičiek.

Top 10 webových stránok, ktoré digitálne mamičky mesačne navštevujú

digital_mums_research-iab slovakia

Základňa (online): všetci európski internetoví používatelia n=27,446;všetky ženy s deťmi n=5288

Na veku záleží

Výskum tiež poukazuje na to, že zvyky digitálnych mamičiek sa líšia od veku ich detí. Pri mamičkách, ktoré používajú internet a majú veľmi malé deti (0-4 roky), je pravdepodobnejšie, že navštívia:

  • Rodinné a detské webové stránky (56% mesačne – index 112%/ všetky digitálne mamičky; index 180%/ celá EÚ)
  • Stránky zaoberajúce sa osobnou starostlivosťou (68% mesačne index 114%/ všetky digitálne mamičky; index 165%/ celá EÚ)

Naproti tomu ženy s deťmi vo veku 16-18 sa sústreďujú na:

  • Filmové webové stránky (63% mesačne – index 112%/ všetky digitálne mamičky; index 123%/ celá EÚ)
  • Oblečenie a módne stránky (65% mesačne – index 112%/ všetky digitálne mamičky; index 162%/ celá EÚ)

Media multi-tasking

Zdá sa, že ako náhle sú deti bezpečne v posteli, mamičky využívajú príležitosť riešiť svoje úlohy on-line alebo používajú internet pre seba, najviac je populárne prihlasovanie práve večer – 77% používa internet medzi 17:30-21:00. Adept na media multi-tasking: 55% používa internet pri sledovaní televízie (EU 48%). V 10 krajinách, ktoré sú obsiahnuté v štúdií z roku 2006, sa tento multi-tasking navýšil o 247% práve v skupine digitálnych mamičiek (2006:17%, 2012:59%), zatiaľ čo čítanie novín počas sledovania televízie sa nezmenilo (2006:27%, 2012:27%).

Udržiavanie kontaktov

Mamičky takisto používajú internet na udržiavanie sociálnych aktivít. Instant messaging používa 53% digitálnych mamičiek aspoň raz mesačne (26% denne) a počet mamičiek, ktoré telefonovali prostredníctvom internetu je 63%.

  • Pravidelne navštevujú sociálne médiá – 72% týždenne (EU 59%) a 58% denne (EU 44%)
  • 30% uploaduje videá a fotografie týždenne (EU 24%) a 7% denne (EU 6%)
  • 22% prispieva k on-line hodnoteniu a recenziám týždenne (EU 17%) a 11% denne (EU 6%)
  • 21% bloguje týždenne (EU 20%) a 8% denne (EU 8%)

Udržanie vecí pod kontrolou

Digitálne mamičky prostredníctvom internetu spravujú rôzne oblasti svojho života, od vyberania produktov až po podporu zdravia.

  • 61% tvrdí, že prostredníctvom internetu dokážu vybrať lepšie produkty alebo služby (EU 51%)
  • 47% lepšie spravuje svoje financie (EU 44%)
  • 29% sa lepšie pripraví na zmenu životného štýlu (EU 15%)
  • 28% lepšie sa starajú o svoje zdravie (EU 24%)

On-line nakupovanie

Digitálne mamičky sú častejšie on-line zákazníčky ako priemerný európsky internetový užívateľ. 89% digitálnych mamičiek už nakúpili veci on-line, minuli priemerne 542€ a nakúpili 15,3 vecí v priebehu 6 mesiacov.

Viac informácií o IAB Slovakia nájdete na: www.iabslovakia.sk

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu