Cieľom združenia Interactive Advertising Bureau Slovakia (IAB Slovakia) je štandardizovať slovenské internetové prostredie, ako reklamné médium. Zameriava sa na preberania a označovanie iného, ako autorského obsahu, alebo obsahu podliehajúcemu obchodným vzťahom ďalších subjektov.

Združenie IAB tieto myšlienky napĺňa vďaka Kódexu preberania obsahu na internete, ku ktorého dodržiavaniu sa zaviazali všetci jeho členovia.

„K médiám, ktoré k svojmu obsahu na webových stránkach za sledované obdobie pristupujú najzodpovednejšie a preberaný obsah označujú eticky v súlade s Kódexom, patria Petit Press (sport.sme.sk), N Press (dennikn.sk/sport), Perex (sport.pravda.sk) a Nearby smart communication (dobrenoviny.sk/sport),“ uviedlo združenia IAB Slovakia na svojej webovej stránke.

Podľa združenia k „najčastejším chybám, ktoré sa ešte stále vyskytujú pri preberaní alebo označovaní preberaného cudzieho obsahu na internete patrí – nesprávne umiestnenie autora fotografie, ale aj absencia hypertextového odkazu smerujúceho na pôvodný zdroj obsahu.“
“Po prijatí Kódexu preberania obsahu na internete a jeho edukačnom období v roku 2015 sme zaznamenali viaceré podnety. Po nastavení systému a pravidelnom informovaní o platných postupoch je trend v zmysle dodržiavania etických postupov pri spracovaní obsahu oveľa pozitívnejší, ” povedal predseda komisie Vladimír Kroupa, ktorý je šéfredaktorom portálu Aktuálne.sk vydavateľstva News and Media Holding.

Nový členovia Etickej komisie IAB:

Vladimír Kroupa, šéfredaktor Aktuálne.sk, z vydavateľstva News and Media Holding, a.s. – predseda Etickej komisie
Branislav Karvaš, Zoznam, s.r.o. – podpredseda Etickej komisie
Jana Donovalová, projektová manažérka, vydavateľstva Petit Press a.s.
Zuzana Barinková, DIGILINE, s.r.o.
Martin Dančiak, MARKÍZA – SLOVAKIA, s.r.o.
Andrea Szőcsová, šéfredaktorka denníka Hospodárske noviny, MAFRA Slovakia, a.s.
Rastislav Šedaj, Perex a.s.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu