Spustenie každej internetovej kampane je sprevádzané počiatočným plánovaním a zberom dôležitých údajov a dát. Okrem správneho zacielenia a nasadenia, sa zaoberáme aj frekvenciou videní. Všeobecne platí, čím vyššia frekvencia je, tým je vyššia aj znalosť reklamy. Nie je preto žiadnym prekvapivým záverom, že rovnako sa to potvrdilo aj pri našej kampani Veľké knižné venovanie.

Zo všetkých respondentov, ktorí videli našu kampaň práve jeden krát, si ju dokázalo zapamätať iba 15%. Dvojnásobne viac (teda 30%) respondentov si ju zapamätalo, keď s ňou prišli do kontaktu presne štyrikrát. Logicky by sme sa mohli snažiť oslovovať zákazníkov, čo najviac krát a tým zvyšovať aj znalosť o našej reklame u cieľového publika. Do úvahy však musíme brať fakt, že vôbec nie je ľahké zasiahnuť ľudí 15, 20 alebo 30 krát pri bežnej frekvencií kampane. Preto musíme hľadať optimálnu frekvenciu a nájsť takú úroveň, kde prírastok znalosti reklamy s frekvenciou významne stúpa.

IAB Slovakia-Velke knizne venovanie 2-graf. 2

Zároveň sme schopní zasiahnuť dostatočný počet zákazníkov bez toho, aby sme na kampaň minuli viac ako sme pôvodne chceli. V prípade Veľkého knižného venovania, mediálna agentúra MEC by odporúčala optimálnu frekvenciu niekde medzi 5+ a 10+.

Temto výsledok však nie je všeobecným pravidlom. Pri rôznych internetových kampaniach sa môže toto číslo frekvencie odlišovať.

Celú prezentáciu s výsledkami merania si môžete pozrieť tu: IAB Slovakia – Online awareness VKV

Mia Čopíková

 

Zdroj: IAB Slovakia

REKLAMAadv.: