IAB Slovakia zavádza od augusta 2015 v spolupráci so spoločnosťou Gemius novú metodiku multiplatformového merania online médií zapojených do výskumu AIMmonitor.

Výsledky výskumu AIMmonitor, používajú zadávatelia reklamy ale i zapojené médiá pre lepšie zacielenie obsahu. Výskum funguje už od roku 2007 a poskytuje sociodemografické dáta a dáta o návštevnosti zapojených médií. V súčasnosti je do výskumu zapojených na Slovensku takmer 80 médií. Hlavným cieľom združenia IAB je zabezpečiť informovanosť o internete a možnostiach jeho využitia ako reklamného média.

Výskum bude po novom zvlášť zahrňovať platformu pre PC a zvlášť pre platformu Mobil, ktorá zahŕňa aktivitu a návštevnosť generovanú užívateľmi prostredníctvom mobilných zariadení.

Sociodemografické dáta o profile užívateľov stránok budú dostupné iba pre PC platformu? Opýtali sme sa v IAB:

„Áno, v tejto fáze sa vedenie IAB Slovakia, zodpovedné za metodiku výskumu AIMmonitor (Metodická komisia zložená z členov IAB a volená Valným zhromaždením), po dôkladnej analýze rozhodlo pre zber sociodemografických dát len v rámci PC platformy. V prípade potreby a následnej dohody v rámci IAB je možné sociodemografický prieskum rozšíriť aj na dáta získané z mobilných zariadení, „ uviedla pre masmedialne.info Denisa Bartová, projektová riaditeľka združenia IAB Slovakia.

Novým prvkom v zbere dát je aj identifikátor browserID™, vďaka ktorému bude možné identifikovať aktivitu toho istého užívateľa na rôznych internetových stránkach všetkých médií (zapojených vo výskume). Tento identifikátor tak rieši aj problémy zberu dát z webových stránok, ktoré blokujú tzv. „cookies“.

“Výskum AIMmonitor, ako jediný na Slovensku, umožňuje odhadnúť počet reálnych užívateľov internetu, a to vďaka kombinácii dát získaných site-centric zberom a offline štúdiou o veľkosti internetovej populácie. Nová metodika v podobe multiplatformového prístupu prináša presnejší pohľad na konzumáciu obsahu internetových médií, najmä vzhľadom na stále významnejší podiel mobilných zariadení na celkovej návštevnosti internetu,“ povedal Marek Jakubovie z mediálnej agentúry Universal McCann.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu