repro foto: OĽANO/YouTube

Matovič v sobotu 22. februára zvolal tlačový brífing na ktorom zverejnil „List nevoličom“, ktorý neskôr publikoval i na sociálnej sieti a ktorý obsahuje výsledky prieskumu volebných preferencií, kde je OĽANO na druhom mieste za stranou Smer.

Od soboty 15. februára ale platí moratórium na zverejňovanie prieskumov a Matovičovi a jeho politickej strane pravdepodobne hrozí sankcia od 30 000 až do 300 000 eur.

Líder OĽANO pravdepodobne porušil paragraf 17 zákona č. 181/2014 Z.z. o volebnej kampani, ktorý hovorí, že „v čase 14 dní pred dňom konania volieb a v deň konania volieb až do skončenia hlasovania je zakázané zverejňovať výsledky volebných prieskumov.“

Matovič zároveň na svoju politickú propagáciu zneužil vydavateľstvo News and Media Holding, ktoré obvinil z cenzúry.

Vydavateľstvo mu odmietlo týždeň pred voľbami zverejniť túto inzerciu, pretože obsahovala graf s volebným prieskumom a informáciu o údajných aktivitách skupiny v zdravotníctve.

„Priložený vizuál inzercie OĽANO zverejníme len v prípade ak bude inzercia upravená tak, že nebude obsahovať prieskum a tretí odstavec textu,“ uviedlo v odpovedi Matovičovi vydavateľstvo News and Media Holding, ktoré patrí finančnej skupine Penta.

Matovič na tlačovom brífingu zároveň použil bez uvedenia zdroja citát z nášho rozhovoru s Jaroslavom Haščákom, ktorý v ňom uviedol „Nemyslím si, že žurnalistika je v dnešnej dobe ohrozovaná. Tým, kto ju mohol v minulosti ohrozovať, bola politická moc v podobe cenzúry“. Jeho výrok Matovič vytrhol z kontextu.

Aktualizácia 25.2.2020:

„Štátna komisia pre voľby a kontrolu financovania politických strán na svojom 59. zasadnutí dňa 24.02.2020 prerokovala Vaše otázky a zároveň podnety, týkajúce sa podozrenia z porušenia zákazu uvedeného v § 17 zákona č. 181/2014 Z. z. o volebnej kampani a o zmene a doplnení zákona č. 85/2005 Z. z. o politických stranách a politických hnutiach v znení neskorších predpisov a prijala uznesenie č. 59/4/21, ktoré Vám oznamujeme v úplnom znení:

„Uznesenie č. 59/4/21

Štátna komisia pre voľby a kontrolu financovania politických strán prerokovala podnety p. J. K., Mgr. Mariána Luhu a p. R. J., týkajúce sa podozrenia zo zverejňovania výsledkov volebného prieskumu v čase moratória a po preverení skutočností uvádzaných v podnete zistila, že uvedený prieskum bol agentúrou AKO zverejnený už 14.02.2020, a preto v súlade so svojim uznesením č. 22/5/2 zo dňa 30.10.2017 konštatuje, že zdieľanie výsledkov prieskumu verejnej mienky na sociálnej sieti v čase menej ako 14 dní predo dňom konania volieb, ktorý bol zverejnený iným subjektom v čase viac ako 14 dní predo dňom konania volieb sa nepovažuje za jeho zverejňovanie, “ uviedla pre Mediahub.sk Mgr. JUDr. Michaela Ružičková, vedúca Úradu štátnej komisie pre voľby.

 

inzercia „List nevoličom“, ktorú odmietlo zverejniť vydavateľstvo News and Media Holding (zdroj: Facebook/Igor Matovič)

Pozn.: Po publikovaní sme zmenili titulok článku

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu