Vo štvrtok 13. augusta vyšiel denník SME s dvomi titulkami. Spoločnosť IKEA si totiž kúpila celú stranu titulky novín pre svoju aktuálnu kampaň v ktorej komunikuje vydanie svojho nového produktového katalógu, ktorý tvorí základ jej konceptu predaja a marketingovej komunikácie so zákazníkmi.

1. titulka SME 13.8.2015 (autor foto: masmedialne.info)
1. titulka SME 13.8.2015 (autor foto: masmedialne.info)

Niekedy sa titulka printového vydania SME mení na nepoznanie, hlavne keď spoločnosti chcú „inak“ komunikovať so zákazníkmi.

V minulosti s tým už prišla spoločnosť Stock Plzeň-Božkov s kampaňou na Fernet Stock Citrus „Obdobie sucha sa skončilo“, inzerát jej na titulke SME vyšiel týždeň po ukončení zákazu predaja českého alkoholu na Slovensku (zákaz súvisel s kauzou otravy alkoholom v ČR).

Ale titulku SME si kúpila v minulosti už aj IKEA, ktorá sa touto cestou vybrala aj teraz. Jeho prostredníctvom upozorňuje na nové vydanie svojho produktového katalógu bookbook so sloganom „Nové dobrodružstvá sa práve začínajú.“

IKEA si kúpila dve strany, teda nielen titulku ale aj stranu č. 7. Cena inzercie v printovom vydaní SME je za celú plnofarebnú stranu v rozpätí 5 900 až 14 900 eur, v závislosti od jej umiestnenia. Predpokladám, že táto „paráda“ tak vyšla IKEU celkovo na min. 15 tisíc eur po zľave.

Priemerný predaný náklad SME je zhruba 39 tisíc výtlačkov, náklady IKEA na oslovenie jedného potenciálneho zákazníka teda boli na úrovni 2,60 eur. A v prípade, ak jeden výtlačok novín migruje v rámci viac člennej domácnosti, náklady na oslovenie jedného potenciálneho zákazníka môžu byť ešte výrazne nižšie. Pre IKEA je však takáto inzercia hlavne imidžovou záležitosťou.

Aká bola v skutočnosti cena inzercie zisťujem priamo v SME, verím, že to nie je obchodné tajomstvo a správu následne o túto informáciu aktualizujem.

IKEA je tradičná značka, ktorá má v 27 krajinách viac ako 350 predajní s nábytkom a bytovými doplnkami. Založil ju v roku 1943 Švéd Ingvar Kamprad. V rebríčku BrandZ TOP 100 značiek sveta, ktorý zostavuje výskumná agentúra Millward Brown je IKEA aktuálne na 64 mieste pred značkami ako sú LinkedIn, Twitter, Pepsi či Gucci.

Pozrite si ako vo štvrtok 13. augusta vyzerala titulka s inzerciou IKEA a prvý zošit denníka SME (bol biely):
(po kliknutí na obrázok sa zväčší)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu