Švédska agentúra Åkestam Holst vytvorila k najnovšej reklamnej kampani „Retail Therapy“ pre značku IKEA zaujímavú a šikovnú hru so slovíčkami.
Reklamná Kampaň „Retail Therapy“ je nežná, romantická a príjemná a výrobky IKEA sa stávajú riešením na vzťahové a rodinné problémy.
V rámci kampane prišla agentúra s nápadom premenovať výrobky podľa toho, na aký vzťahový problém poukazujú.
Ich názvy sú zostavené podľa najbežnejšie používaných vyhľadávacích zadaní, aké ľudia vo Švédsku všeobecne píšu v rámci vzťahovej problematiky do vyhľadávaní v Google. V rámci kampane vznikla i špeciálna landing page IKEA Retail Therapy – www.ikearetailtherapy.com. Na tému upozornil portál Adweek.com.

Je to drzo odvážna SEO hra so slovíčkami, ktoré ale neplnia úlohu len nejakých otázok. Každá odkazuje na vzťahový či rodinný problém a je viazaná na konkrétny výrobok, ktorý by mal tento problém vyriešiť.
Celá kampaň sa nesie v duchu jemného humoru, dokonca aj poznámka v závere reklamného spotu v znení „Či už je to chrápanie manžela alebo nikdy nekončiace synove hranie alebo akýkoľvek iný vzťahový problém, ktorý máte, v IKEA naň môžete nájsť riešenie alebo sa aspoň príjemne zasmejete, zatiaľ čo budete ďalej „googliť“ odpoveď“, vykúzli úsmev na tvári aj tomu najväčšiemu skeptikovi.
Pozrite si spot:
Niektoré z názvov produktov sú celkom vtipné ako napríklad „Moja dcéra je vonku celú noc“, ktorý uľahčuje zákazníkom vyhľadať disko guľu, ďalšie vtipné pomenovanie „Môj partner chrápe“, odkazuje na pohovku a pokračovať by sme mohli ďalej… Na každej cieľovej stránke s vyhľadaným produktom sú zobrazené aj súvisiace výrobky, ktoré sú označené ako „Podobné problémy vo vzťahoch“.

Toto riešenie je tak šikovné, že napríklad vyhľadávanie výrazov ako „On nemôže povedať, že ma ľúbi“ vyzdvihne reklamu produktov IKEA na popredné umiestnenia vyhľadávaní v Google Adwords, čo je veľmi šikovný krok k zvýšeniu viditeľnosti a SEO politiky.