foto: ikearetailtherapy.com, ilustratívna foto koláž: MediaWatch.Dog

Švédska agentúra Åkestam Holst vytvorila k najnovšej reklamnej kampani „Retail Therapy“ pre značku IKEA zaujímavú a šikovnú hru so slovíčkami. 

Reklamná Kampaň „Retail Therapy“ je nežná, romantická a príjemná a výrobky IKEA sa stávajú riešením na vzťahové a rodinné problémy.

V rámci kampane prišla agentúra s nápadom premenovať výrobky podľa toho, na aký vzťahový problém poukazujú.

Ich názvy sú zostavené podľa najbežnejšie používaných vyhľadávacích zadaní, aké ľudia vo Švédsku všeobecne píšu v rámci vzťahovej problematiky do vyhľadávaní v Google. V rámci kampane vznikla i špeciálna landing page IKEA Retail Therapy – www.ikearetailtherapy.com. Na tému upozornil portál Adweek.com.

ikea-retail-therapy-obr-2jpg
foto: ikearetailtherapy.com

Je to drzo odvážna SEO hra so slovíčkami, ktoré ale neplnia úlohu len nejakých otázok. Každá odkazuje na vzťahový či rodinný problém a je viazaná na konkrétny výrobok, ktorý by mal tento problém vyriešiť.

Celá kampaň sa nesie v duchu jemného humoru, dokonca aj poznámka v závere reklamného spotu v znení „Či už je to chrápanie manžela alebo nikdy nekončiace synove hranie alebo akýkoľvek iný vzťahový problém, ktorý máte, v IKEA naň môžete nájsť riešenie alebo sa aspoň príjemne zasmejete, zatiaľ čo budete ďalej „googliť“ odpoveď“, vykúzli úsmev na tvári aj tomu najväčšiemu skeptikovi.

Pozrite si spot:

Niektoré z názvov produktov sú celkom vtipné ako napríklad „Moja dcéra je vonku celú noc“, ktorý uľahčuje zákazníkom vyhľadať disko guľu, ďalšie vtipné pomenovanie „Môj partner chrápe“, odkazuje na pohovku a pokračovať by sme mohli ďalej… Na každej cieľovej stránke s vyhľadaným produktom sú zobrazené aj súvisiace výrobky, ktoré sú označené ako „Podobné problémy vo vzťahoch“.

ikea-retail-therapy-obr-3
foto: ikearetailtherapy.com

Toto riešenie je tak šikovné, že napríklad vyhľadávanie výrazov ako „On nemôže povedať, že ma ľúbi“ vyzdvihne reklamu produktov IKEA na popredné umiestnenia vyhľadávaní v Google Adwords, čo je veľmi šikovný krok k zvýšeniu viditeľnosti a SEO politiky.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu