Iniciatíva Konšpirátori.sk zverejnila zoznam konšpiračných webov (aktualizované)

Na čiernom zozname sú podľa iniciatívy weby s klamlivými, či propagandistickými informáciami. Za projektom stojí spoločnosť NetSuccess, ktorú vlastní spoločnosť Petit Press, ktorá vydáva denník SME.

Úlohou projektu je upozorniť zadávateľov reklamy, aby na takýchto „konšpiračných“ weboch svoju reklamu nezobrazovali, napríklad v reklamnom systéme Google Display Network je možné na základe zoznamu takéto weby vyňať zo zobrazovania reklám.

Na zozname ktorý zverejnila spoločnosť NetSuccess sa nachádzajú napríklad stránky, ako hlavnespravy.sk, dolezite.sk, parlamentnelisty.sk, badatel.net a ďalšie. Kompletný zoznam môžete nájsť > tu.

Aktualizované: „Domnievame sa, že ide o nekalú praktiku na očiernenie a likvidáciu konkurencie, medzi iným aj našich novín Hlavné správy, ktoré si svojim nejednostranným a objektívnym informovaním získavajú stále viac čitateľov. Podnikneme však potrebné právne kroky. Ako minimum podáme trestné oznámenie na organizovanú skupinu páchateľov, ktorí sa nekalým spôsobom snažia poškodiť naše dobré meno, znížiť našu dôveryhodnosť a poškodiť nás ekonomicky,“ uviedol pre Masmediálne.info Róbert Sopko z redakcie webu Hlavnespravy.sk.

„Ja si nemyslím, že ide o ničenie konkurencie. Chápem túto iniciatívu a svojim spôsobom ju podporujem. Každý má možnosť slobodne sa vyjadriť. Myslím však, že dolezite.sk nepatrí do tohto zoznamu. Aj keď nejaký článok sa môže byť nepresný, alebo jeho autor sa môže koniec koncov mýliť, nie je mojím záujmom podporovať práve tieto články. Snažím sa dolezite.sk držať na úrovni a ak existuje zoznam článkov a dôkazov, že články sú zavádzajúce či klamlivé, okamžite budú odstránené, “ povedal pre Masmediálne.info Martin Surovcek z webu Dolezite.sk.

Zoznam „konšpiračných“ médií vytvorila komisia, ktorú tvoria Alexej Fulmek (CEO vydavateľstva Petit Press/denník SME), Dávid Tvrdoň (projektový manažér Petit Press/denník SME), Juraj Smatana (stredoškolský profesor) a ďalší členovia.

„Členovia komisie vykonávajú túto činnosť dobrovoľne na základe svojho presvedčenia o jej celospoločenskej užitočnosti,“ povedal Juraj Smatana.

Iniciatívu podporuje Asociácia vydavateľov tlače: „Zodpovednosťou každého inzerenta by mala byť ochrana značky. Projekt Konšpirátori.sk je účinným nástrojom, ktorému týmto vyjadrujeme našu plnú podporu,“ povedal Alexej Fulmek, podpredseda Asociácie vydavateľov tlače a CEO vydavateľstva Petit Press.

„Reklamné systémy zvyčajne filtrujú iba erotický obsah alebo stránky, ktoré otvorene porušujú zákon. Obzvlášť konšpiračné či extrémistické weby si ale vyžadujú dôkladnejšie preverenie, čo je hlavnou úlohou nášho projektu,“ povedal riaditeľ digitálnej agentúry NetSuccess Ján Urbančík, ktorý je autorom projektu.

Zadávatelia môžu pomocou špeciálneho kódu zabrániť zobrazovaniu reklamy na neželaných stránkach. Návod, ako postupovať nájdu napríklad na webe konspiratori.sk.

Projekt podporili už i viaceré agentúry: „Našou každodennou prácou je chrániť reputáciu firiem a organizácií, pre ktoré pracujeme. V prostredí, kde ľudia odmietajú alebo nevedia kriticky myslieť, sa to však dá iba ťažko. Preto chceme aj my prispieť k tomu, aby ľudia dokázali vážiť fakty a argumenty a boli schopní odlíšiť ich od klamstiev a poloprávd,” povedal Peter Jančárik z komunikačnej agentúry Seesame Communication Experts, ktorá je hlavným partnerom projektu.