Facebook  predstavil horúcu a dlho očakávanú novinku – Instantné články. Články na Facebooku sa teraz vďaka nej budú načítavať rýchlejšie, budú zaujímavejšie po vizuálnej stránke a  budú sa nachádzať priamo na sociálnej sieti. Prichádza nová éra v spôsobe publikovania a digitálnej žurnalistike.

Výskumy ukázali, že priemerne sa články na Facebooku načítavajú asi osem sekúnd. To je doba od kliknutia na odkaz na sociálnej sieti až pokiaľ sa zobrazí samotný text na webe média. Facebook tvrdí, že tento „zdĺhavý“ proces vďaka Instant Articles urýchli až jedenásťnásobne, z čoho vyplynul aj názov – Instantné články.

Spolu s rýchlejším načítaním však budú instantné články obsahovať mnoho interaktívnych funkcií, ktoré umožnia vydavateľom priblížiť a sprostredkovať príbehy novým, zaujímavejším spôsobom – jednoduchým ťuknutím na displej sa fotografie s vysokým rozlíšením automaticky priblíži a dokonca  jednoduchým naklonením telefónu sa čitateľom zobrazí pohyb v priestore, ktorý zobrazuje fotografia.

Taktiež i videá je možné zväčšovať a zmenšovať. Pribudla jednoduchá možnosť vkladania interaktívnych máp priamo do článkov, vypočuť si zvukové popisky pri obrázkoch. Akúkoľvek časť článku môže čitateľ lajknúť a okomentovať.

Skúšobná prevádzka

Ako prví dostali možnosť preskúmať potenciál instantnej novinky vydavatelia významných médií a môžu pri tom zistiť aj ako v nich zafunguje zobrazovanie reklám a miera jej interakcie s čitateľmi.

Facebook totiž vymyslel systém, ktorý počíta zobrazenia ako mobilné a posiela ich priamo vydavateľom, teda nebudú ochudobnení o tento údaj a navyše im ponúkne aj niekoľko vlastných dát o užívateľoch.

Ak chcú, môžu si zobrazovať vlastnú reklamu, za ktorú si Facebook nič nebude účtovať. Ak médium ale o vlastný reklamný obsah mať záujem nebude, alebo jeho predaj nevie zrealizovať, Facebook mu pomôže, resp. za províziu tridsať percent pre médium vyobrazí  reklamu svojich klientov.

„Instantné články sú novým, efektívnejším nástrojom pre vydavateľov ako sprostredkovať svoje informácie a zážitky čitateľom cez Facebook,“ vyjadril sa Chris Cox, generálny produktový riaditeľ Facebooku.  „Rovnako im však umožnia zachovať svoje obchodné stratégie i kontrolu obsahu článkov,“ dodal.

Už dnes Facebook pracuje s deviatimi partnermi: The New York Times, National Geographic, BuuzFeed, NBC, Atlantik, The Guardian, Bild a Spiegel.

Instantné články na Facebooku – Nové, rýchlejšie a krajšie zážitky z čítania - obr. 3
zdroj: media.fb.com

 

„The New York Times má významné a stále rastúce publikum na Facebooku, preto sme radi, že sme dostali možnosť vyskúšať silu nových, instantných článkov a preskúmať ďalšie spôsoby pôsobenia na našich čitateľov,“ povedal Mark Thompson, prezident a generálny riaditeľ vydavateľstva New York Times Company.

Instantné články štartujú na Facebooku pre iPhone so špeciálnou edíciou poviedok publikovaných v The New York Times, BuzzFeed, The Guardian, Atlantic a NBC.

Zatiaľ sú reakcie čitateľov vo veľkej miere pozitívne. Práve spätná väzba je pre tvorcov ako i zúčastnené médiá veľmi dôležitá. Potrebujú zistiť, či okamžité články verejnosť zaujali a mohli ich ďalej rozvíjať a zlepšovať.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu