Ilustračná foto: pixabay.com

Internetoví užívatelia po celom svete dôverujú výsledkom, ktoré im ponúknu internetové vyhľadávače viac ako samotným informáciám priamo z on-line médií.

Už druhý rok po sebe vedie technologický gigant Google v rebríčku dôveryhodnosti na celom svete.

Až 63 % internetových užívateľov po celom svete sa vyjadrilo, že dôverujú omnoho viac správam a informáciám, ktoré im ponúknu internetové vyhľadávače, ako správam priamo z on-line médií, ktorým verí len 53 % internetových užívateľov.

O výsledkoch prieskumu, ktorý zrealizovala americká firma Edelman, ktorá sa špecializuje na vzťahy s verejnosťou, informoval na svojich stránkach vydavateľ Quartz media.

Do prieskumu bolo zapojených 33-tisíc respondentov z 28 krajín po celom svete.

Výsledky prieskumu poukazujú na skutočnosť, že ľudia veria titulkom, ktoré im ponúkne Google v súhrnnom vyhľadávaní viac ako titulkom priamo z originálnych webov, čo určite nie je potešujúce pre žurnalistický svet, ktorý momentálne bojuje s množstvom prekážok, ktoré sa v poslednom období sypú na mediálne spoločnosti.

Jeden z dôvodov prečo to takto je, by mohlo byť to, že titulky, ktoré sú optimalizované pre vyhľadávače sú krátke, založené na nejakom fakte, a preto pôsobia dôveryhodnejšie.

Na druhej strane, titulky zdieľané na iných platformách, najmä na sociálnych sieťach, sa vyznačujú väčším priestorom na interpretáciu, čo zrejme v internetových užívateľoch nevzbudzuje toľko dôvery.

V súčasnosti je najväčším „odkazovateľom“ na internetových vydavateľov Facebook, ktorý dokonca predbehol aj Google.

Výsledky prieskumu poukázali aj na ďalší zaujímavý fakt, z ktorého je zrejmé, že až 78 % ľudí verí správam a informáciám, ktoré on-line zdieľajú ich priatelia alebo rodina, viac ako správam a informáciám, ktoré zdieľajú vysokoškolsky vzdelaní experti alebo žurnalisti.

Tajomstvo úspechu Googlu, podľa firmy Edelman, spočíva vo vynikajúcej marketingovej zdatnosti. V roku 2015 skončil Google v prieskume dôveryhodnosti na druhom mieste a predbehol aj spoločnosti ako Disney, Apple a Microsoft.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu