Investičná spoločnosť Penta začína investovať do Plusky a Trendu. Na mediálny trh vstupuje prostredníctvom spolupráce s holandskou investičnou spoločnosťou V 3 Media Holdings. „Tá právoplatne uzatvorila akvizíciu vydavateľstva 7 PLUS, a.s., vrátane internetovej spoločnosti Centrum Holdings, a akvizíciu vydavateľstva TREND Holding, s.r.o.,“ povedal hovorca Penty Martin Danko. Investícia do médií vytvára pre tieto firmy a projekty zaujímavú komerčnú príležitosť v podobe využívania reklamného cross sellingu, ako v tradičnej (napr. printovej), tak aj v on-line podobe. Pre obidve strany (médiá a aj uvedené firmy a projekty) má takéto partnerstvo významný komerčný potenciál.

Spoločnosť 7 PLUS, a. s., má nového majiteľa. Prostredníctvom novovzniknutej slovenskej pobočky V 3 – MP, s. r. o., kúpila sto percent jej akcií holandská spoločnosť V-3 Media Holdings. Informovali o tom dnes predstavitelia a spoluzakladatelia vydavateľstva Jozef Dukes a Štefan Šimák. S holandským partnerom rokovali niekoľko mesiacov. V-3 Media Holdings spolupracuje na realizácii mediálnych investícií na Slovensku s investičnou skupinou Penta.

Najväčšie slovenské vydavateľstvo 7 PLUS vzniklo pred 24 rokmi okolo týždenníka PLUS 7 dní. Do jeho portfólia patrí denník Plus Jeden deň, internetový portál Pluska, týždenníky Šarm a Báječná žena, ako aj mesačníky Emma, Zdravie, Záhradkár, Brejk, Pekné bývanie, Poľovníctvo a rybárstvo, Zázračný svet, Dobré jedlo, Zornička a Včielka. Súčasťou akvizície je aj popredná internetová spoločnosť Centrum Holdings, a.s., ktorú Dukes a Šimák kúpili pred rokom od americkej investičnej skupiny Warburg Pincus.

Dukes uviedol, že nastáva čas fúzií a veľkých investícií do digitálnych verzií printových médií a do internetového obchodu. „Klasické printové médiá čelia dlhodobému poklesu inzertných príjmov a strate čitateľov, to však neznamená, že ľudia prestanú čítať,“ poznamenal Dukes.

Šimák doplnil, že nový investor sa hlási k demokratickým hodnotám a garantuje zachovanie nezávislosti, ktorá bola v štvrťstoročnej histórii hlavnou devízou vydavateľstva. Prísľubom zachovania doterajšej línie mienkotvorného týždenníka Plus 7 dní je podľa Šimáka skutočnosť, že nový vydavateľ sa dohodol s dlhoročným šéfredaktorom Milošom Luknárom na ďalšej spolupráci.

Cieľom Penty je podľa neho postupne rozšíriť investičné pôsobenie v médiách aj na český a poľský trh a aktívne sa tak podieľať na prebiehajúcej vlastníckej konsolidácii.

„Ekonomický model fungovania predovšetkým printových médií čelí zásadným výzvam v podobe poklesu tržieb z reklamy. Je zrejmé, že na to, aby sa tradičné médiá dokázali prispôsobiť tejto novej realite a prežiť, potrebujú finančne silného a stabilného investora,“ uviedol Danko.

Penta chce mediálnym partnerom ponúknuť finančnú stabilitu a zároveň široké know-how a expertízu z riadenia zložitých reštrukturalizačných projektov v regióne. „Naším cieľom je podieľať sa na vybudovaní ekonomicky úspešného modelu fungovania médií v stredoeurópskom regióne,“ povedal Danko.

„Týždenník Trend považuje Penta za jeden z najkvalitnejších a najkompetentnejších titulov na slovenskom mediálnom trhu. Vydavateľstvo 7 PLUS zase predstavuje tradičné a širokospektrálne mediálne portfólio so silnými printovými a aj on-line titulmi,“ uvádza Danko.

V nasledujúcich mesiacoch má Penta spolu so svojimi partnermi za cieľ vybudovať a predstaviť mediálny manažment, ktorý bude zložený z medzinárodných aj domácich expertov. Manažment bude zodpovedný za ďalšie akvizície nielen na slovenskom, ale aj českom a poľskom trhu a zároveň bude strategicky riadiť celé mediálne portfólio.

Penta tvrdí, že chce dôsledne oddeľovať riadenie a činnosť redakcií od jej ďalších podnikateľských aktivít či záujmov.

„S vedením redakcií preto chceme otvorene diskutovať o jasne definovaných pravidlách v podobe etického kódexu, ktoré budú redakciám garantovať nezávislosť pri tvorbe novinárskeho obsahu,“ uzavrel Danko.

Dôvody, ktoré vedú Pentu (ako uvádza) k vstupu na mediálny trh:

– stredoeurópsky akvizičný potenciál, ktorý umožňuje veľkosť investície v súlade s investičnými kritériami Penty

– postupný odchod nadnárodných vydavateľských skupín a hráčov z regiónu

– výrazná exponovanosť Penty v retailovom odvetví a vo firmách, ktoré sú silne orientované na koncového zákazníka. Penta vlastní firmy ako je  Fortuna, Dôvera, Dr.Max, EM&F Group, Svet zdravia, EMC, ProCare, Primabanka, Privatbanka, ktoré spolu s ďalšími retailovými spoločnosťami dosahujú ročné tržby v objeme 3,5 miliardy eur

– investícia do médií vytvára pre tieto firmy a projekty zaujímavú komerčnú príležitosť v podobe využívania reklamného cross sellingu, ako v tradičnej (napr. printovej), tak aj v on-line podobe. Pre obidve strany (médiá a aj uvedené firmy a projekty) má takéto partnerstvo významný komerčný potenciál.

Penta je stredoeurópska investičná skupina, ktorá bola založená v roku 1994. Pôsobí hlavne v zdravotníctve, finančných službách, výrobe, maloobchode a v realitnom developmente. Spravuje jediný fond svojich partnerov, akcionárov spoločnosti. Jej portfóliové spoločnosti zamestnávajú viac ako tridsať tisíc ľudí  a v roku 2013 dosiahla hodnota aktív skupiny 6,5 miliardy eur. Penta pôsobí vo viac ako desiatich krajinách Európy a má svoje zastúpenie v Prahe, Bratislave, Varšave a Mníchove.

[message_box title=“Vizitky oboch vydavateľstiev:“ color=“red“]

Mediálna skupina 7 PLUS

– vydavateľstvo 7 PLUS vzniklo v roku 1990 a je druhým najväčším vydavateľstvom na Slovensku.
– Vydáva 15 titulov so širokým spektrom zamerania.
– Hlavnými titulmi sú denník Plus JEDEN DEŇ a týždenník PLUS 7 DNÍ, ktorý  je lídrom v počte predaných výtlačkov medzi slovenskými týždenníkmi.
– www.7plus.sk
– internetová mediálna spoločnosť Centrum Holdings je súčasťou skupiny 7 PLUS od roku 2013. Centrum Holdings vzniklo v roku 2008 zlúčením dvoch samostatných firiem – Atlas.sk a NetCentrum
– v súčasnosti prevádzkuje 13 internetových značiek zameraných na širokú škálu služieb.
– v roku 2013 dosiahla skupina 7 PLUS tržby vo výške 26,3 mil. EUR

Vydavateľstvo TREND Holding

– vydáva týždenník TREND, dvojtýždenník Profit a prevádzkuje portál trend.sk. TREND je analytický titul o ekonomike a podnikaní, ktorý vychádza od roku 1991. Profit je magazín o inšpiratívnych ľuďoch v biznise aj mimo neho, informuje aj o investovaní a spravovaní peňazí.
– Trend.sk je nielen online verziou tlačených titulov, ale prináša aj denné spravodajstvo a originálny obsah pre čitateľov na webe
vydavateľstvo tiež  organizuje TREND konferencie, diskusné fóra TREND Business Brunch a TREND Business Breakfast, TREND a PROFIT semináre a workshopy
– analytická jednotka TREND Analyses zostavuje rebríčky najväčších firiem TREND TOP a pripravuje analytické produkty. Udeľuje Výročné ceny TRENDU za mimoriadne podnikateľské výsledky a vyhlasuje ocenenia Firma roka, Banka roka, Poisťovňa roka a Manažér roka
– v roku 2013 dosiahlo vydavateľstvo tržby vo výške 5,18 mil. EUR
– www.trendholding.sk

[/message_box]

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu