V aktuálnej volebnej kampani strany Slovenská občianska koalícia (SKOK!) sa objavil podobný motív tikajúcej bomby, aký používala strana SDKÚ-DS vo volebnej kampani v roku 2012 – červený a modrý drôt vedúci k výbušnine. Červený drôt v spote predstavuje volebnú ľavicu, a modrý pravicu. Správu som aktualizoval o vyjadrenie strany SKOK!, aj SDKÚ-DS.

Miškov hrá vo volebnom spote SKOK hlavnú úlohu, v ktorom sa rozhodne na bombe neprestrihnúť červený drôt, ako v roku 2012 strana SDKÚ-DS, ale oba. Červený aj modrý.

Symbolicky tak triešti tradičné členenie politických strán na Slovensku – pravicu, aj ľavicu a ponúka voličom novú alternatívu – SKOK.

Toľko o hlavnom motíve reklamného predvolebného spotu SKOK, ponúkanú politickú alternatívu však nechám na vaše dobrovoľné uváženie.

Ideu „vyčlenenia sa“ voči tradičným politikom použil úspešne vo svojej prezidentskej predvolebnej kampani už Andrej Kiska, tá bola z dielne reklamnej agentúry Komplot Advertising, ktorá v minulosti pracovala v kampani aj pre SDKÚ-DS.

Juraj Miškov je opozičný politik, poslanec NRSR a predseda mimoparlamentnej strany SKOK a zároveň je aj ex-spolumajiteľ reklamnej agentúry Miškov-Uličný-Weber, ktorá sa neskôr premenovala na MUW Saatchi & Saatchi.

V roku 2009 Miškov vstúpil do politiky.

Aktualizované:

Prečítajte si vyjadrenie strany SKOK! ku kampani. Na moje otázky odpovedala hovorkyňa strany Martina Medzayová:

Ktorá reklamná agentúra robila aktuálnu predvolebnú kampaň SKOK? 

SKOK! nespolupracuje so žiadnou reklamnou agentúrou. Spoty vznikli “in-house” za spolupráce interného tímu a externých spolupracovníkov. 

Kampaň v úvodnej fáze zahrňuje len spot? V akom nasadení a mediamixe bude použitý? Len online, alebo aj klasická TV? 

Ide o jeden zo série spotov, ktoré komunikujú hlavné posolstvo: „Delenie na pravicu a ľavicu už neplatí, ponúkame riešenia srdca a rozumu.” Využívame iba online prostredie.

Ďalšie už zverejnené spoty:

 

 Aké prvky marketingovej komunikácie používa kampaň? 

Súčasťou kampane bude aj jesenná roadshow po slovenských mestách, na ktorých budeme veľmi názorným spôsobom prezentovať naše posolstvo. 

Aká jej hlavná myšlienka kampane a váš ciel? 

Cieľom je presvedčiť ľudí, že v politike sú dôležité riešenia, ktoré nás spájajú a nie to, čo nás rozdeľuje. 

V kampani pokračujeme ďalej, preto sa môžete tešiť na naše ďalšie videá v sérii. Naše video so spomínanou bombou v žiadnom prípade nenadväzuje na žiadnu kampaň SDKÚ-DS, ide iba o jeden zo série spotov, ktorý komunikuje dôležité posolstvo, rovnako, ako tie ostatné: „Politická hra na pravicu a ľavicu nemá zmysel, dôležité sú správne riešenia pre ľudí.

Vedeli ste pri tvorbe spotu (s bombou s červeným a modrým drôtom), že podobný vizuálny motív použila v kampani pred rokmi aj strana SDKÚ-DS? 

„Samozrejme, že poznáme vizuál kampane SDKÚ, ale pre nás je iba jedným z motívov, prostredníctvom ktorého komunikujeme nezmyselnosť voľby medzi pravicou a ľavicou, modrými a červenými, “ povedala pre masmedialne.info Martina Medzayová, strany Slovenská občianska koalícia (SKOK!). 

Ukážka rôznych veľkostí bannera kampane SKOK! na internete:

ukazka - web banner - kampan SKOK! -2

banner volebnej kampane SKOK!

Položil som otázky ku kampani strane Slovenská demokratická a kresťanská únia – Demokratická strana (SDKÚ-DS): Vedeli ste o kampani SKOK? Ktorá reklamná agentúra robila kampaň pre Vás? Bola to reklamná agentúra Komplot Advertising? Ako kampaň hodnotíte? Mali ste v pláne vrátiť sa aj vy v aktuálnej kampani SDKÚ-DS k vizuálnemu motívu červeného a modrého drôtu tikajúcej bomby? Na otázky odpovedal Peter Húska:

„SDKÚ-DS bola a je strana, ktorá stále dokáže inšpirovať ostatné politické zoskupenia. Ja som v čase volieb 2012 nebol členom volebného štábu a preto sa nedokážem vyjadriť k autorstvu ale predpokladám, že to bol Komplot. Ku káblikom sa určite vracať nebudeme. Na kampani SDKÚ-DS spolupracuje agentúra Brending. Z profesionálneho hľadiska nebudem komentovať ani kampane ostatných strán. Každá sa bude snažiť odviesť čo najlepšiu prácu. Či budú kampane úspešné, ukáže až volebný výsledok, “ povedal pre masmedialne.info Peter Húska, šéf volebného štábu politickej strany SDKÚ-DS.

Pozrite si vizuál z februárovej predvolebnej kampane SDKÚ-DS ešte z roku 2012 a jej spot:

SDKU 2012 - 1

Pozrite si aká je ľudská tvorivosť nekonečná, spot strany SKOK si ihneď ľudia upravili. Pripomeniem, že originál nájdete na nad titulkom k článku, na stránke úplne hore :)

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu