Za posledné roky sme si už akosi zvykli, že nás od októbra všetci bombardujú reklamami s vianočnou tematikou. Nečudo, že čoraz viac ľudí predčasné Vianoce vyskakujúce z každej reklamy začali otravovať. Uvedomili si to aj niektoré značky, medzi nimi i popredný mobilný operátor Orange, ktorý sa na rozdiel od predošlých rokov rozhodol ísť trochu inou cestou. Odhodlal sa, aj za pomoci šikovných tvorcov z reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett, skúsiť zábavnejšiu formy predvianočnej reklamnej kampane a tie ozajstné sviatky si užiť až vtedy, keď reálne prídu.

Zatiaľ svetlo sveta vzhliadol prvý reklamný spot, ktorý predstavuje známych hudobníkov s netradičnými nástrojmi verzus šikovné deti so skutočnými nástrojmi. Všetko podčiarkuje hitová skladba kapely Hex, ktorá v reklame aj účinkuje. Okrem nej v nej vystupuje Marián Čekovský ako kapelník netradičnej formácie a deti, ktoré v správnej „rodine“ nemôžu chýbať. Celá kampaň v prvom rade odkazuje na volania medzi najbližšími v rodine zadarmo, ku ktorým pribudli, ako bonus za dôveru a vernosť, aj bezplatné SMS a MMS.

 

Vo Wiktor Leo Burnett sa pre masmedialne.info k aktuálnej Orange kampani vyjadrili a vysvetlili, čo stojí za nápadom skúsiť to inak:

„Vychádzali sme z toho, že operátori (a nielen oni) zahlcujú média vianočnými klišé už od októbra, čo dlhodobo ľuďom prekáža. „Nové ponuky? Fajn!…ale s darčekami, zvončekami, Santa Klausom a vyzdobenými stromčekami nám ešte chvíľu dajte pokoj!“ Takto to ľudia cítia a preto sme hľadali cestu, ako im ponuku od Orangeu odprezentovať tak, aby ich zaujala a štýl komunikácie ich neprivádzal do zúrivosti. Takže ich príjemne zabávajme, venujme im pekný song a zároveň im povedzme, čo pre nich tento rok Orange má. A špeciálne pre tých svojich. Za to, že sú v Orangei.“

Kľúčovou  v tomto prípade je hudba.  Je to len jedna z možností, ako kampaň postaviť. Reklamní tvorcovia hľadali najmä spôsob, ako ľudí hudbou potešiť, prekvapiť, zaujať. Hľadali nečakanú, „neokukanú“ formu a zároveň chceli ostať prirodzení a nepodriadiť celú exekúciu produktu.

„Sme si istí, že sa nám to aj podarilo a napriek tomu sa náš produkt v kampani nestráca, práve naopak! A ponuka nie je o nič menej „vianočná“, ako ponuka konkurencie,“ povedal pre masmedialne.info Martin Ondrušek, creative director z Wiktor Leo Burnett.

Silná skladba „Nikdy nebolo lepšie“ len výborne zapasovala do idey kampane. A vraj sa do Vianoc môžeme tešiť na gradovanie zábavy a množstvo prekvapení…

Orange vsádza nielen na najmasovejšiu televíznu reklamu, dôležitá je pre nich i správne dávkovaná printová a outdoorová kampaň, nevynechávajúc ani „nové“ médiá. Kampaň už začala a okrem samotnej ponuky zdôrazňuje aj podporu lojality a poďakovanie zákazníkom za to, že sú stále Orange.

Patrícia Štofanová

 

Aktualizované 31.10.2014:

Pozrite si nový spot s Janou Krischner:

 

Vizuály printov/outdoor abribusov/plagátov:

Kampaň od Wiktor Leo Burnett Orange Vianoce tentokrát trochu inak - print - 1

Kampaň od Wiktor Leo Burnett Orange Vianoce tentokrát trochu inak - print - 2

 

A pre porovnanie:
vianočné kampane Orangeu z predchádzajúcich rokov dýchali zasneženou atmosférou Vianoc o mnoho explicitnejšie:

Minulý rok predstavovali „nekonečno“, čo bola hlavná ponuka operátora  a hviezdou spotov sa stal chatár Karol. Aj vďaka Lukášovi Latinákovi, ktorý sa svojej úlohy zhostil veľmi presvedčivo a odkazu na obľúbené vianočné rozprávky, sa kampaň Orange z roku 2013 tešila veľkej obľube.

 

Rok 2012 zasa patril trom snehuliakom, ktorí vďaka čarovnej formulke „kozi kuzi kuzuka“  ožili. Aj s deťmi potom navystrájali rôzne šibalstvá, ktoré vyčarovali úsmev na tvári i prekvapeným rodičom. Obe kampane vzišli už tradične z dielne agentúry Wiktor Leo Burnett.

 

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu