„Kampaň pre klienta Petpark je von ešte len par dni a už vzbudila silnejšie emócie na oboch stranách názorového spektra. Rozhodli sme sa ako agentúra zaujať stanovisko k tejto veci,“ napísal nám do redakcie Vladan Fajlek, account executive z reklamnej agentúry Wiktor Leo Burnett.

Keď sme si po prvý raz pred pár dňami všimli billboard Petpark, nemohli sme uveriť vlastným očiam. Kampaň je primitívna a predpokladali sme, že je dielom niektorej „treťotriednej“ reklamnej agentúry, ktorá sa snaží upútať pozornosť za každú cenu.

Nie je. Kampaň vytvorila reklamná agentúra Wiktor Leo Burnett, ktorá je združená v KRAS-e a na svojom konte má aj niekoľko kreatívnych ocenení. Náš názor na kampaň sa ale nezmenil. Nadsázka ako forma komunikácie pri tak vážnej téme, akou je nacizmus je neprístojná a nemala by mať v reklame miesto.

Prečítajte si stanoviská jej tvorcov, ktorý sa snažia kampaň obhájiť.

Naturea-Petpark-GPS-OOH-510x240-Wiktor Leo Burnett
zdroj: Wiktor Leo Burnett

ĽUBOMÍR BERCEL, Art Director:
Je zaujímavé, ako táto kampaň odhalila kŕč, v ktorom sa na Slovensku nachádzame. Na jednej strane extrémisti v parlamente, na strane druhej extrémna snaha vyhnúť sa čomukoľvek, čo len zdiaľky pripomína nepríjemné spomienky Európy. To ma len utvrdilo v tom, že sa kampaň podarila. Dovolil by som si dokonca povedať, že nám ju tu bolo treba, aby sa trochu vyvetralo naše vnútorné popieranie skutočnosti. Veď nebyť výsledkov volieb, reakcie by určite neboli takéto prudké – až tak sme sa nechali zahnať do kúta, že sa ľakáme reklamy? Okrem toho sa veľmi teším z toho, ako sa podarilo nápad preniesť do vizuálu. Bol to dlhý proces, ale stál za to.

Naturea-Petpark-obojok-stekanie-OOH-510x240-Wiktor Leo Burnett
zdroj: Wiktor Leo Burnett

JURAJ DVORECKÝ, Copywriter:
Ak psa pripomínajúceho vodcu Tretej ríše, ak font pripomínajúci písmo Tretej ríše, ak reč pripomínajúcu jazyk Tretej ríše niekto bez toho, aby videl odkaz celej kampane, považuje za morálne bahno hodné odsúdenia… Tak mne to potom pripomína najväčšie zlo Tretej ríše – slepú vieru vo vlastné omyly.

Naturea-Petpark-plot-OOH-510x240-Wiktor Leo Burnett
zdroj: Wiktor Leo Burnett

ROMAN ROJ, Copywriter:
Ich denke, že nám poniektorým etwas chýba. Nadhľad. Samozrejme, že táto kampaň je provokatívna a polarizuje spoločnosť. Ale práve to je jej plus. Že rieši aktuálnu tému? Ďalšie plus. Na tejto téme sa zviezol snáď každý jeden denník, kopec facebookových pageov, politikov, skrátka ktokoľvek. A to je dobré, netreba sa jej báť, práve naopak, hovorme o nej a ešte lepšie, robme si z toho srandu. Rovnako ako mnoho karikaturistov, čím tiež jasne vyjadrili svoj postoj.

Naturea-Petpark-dvierka-OOH-Wiktor Leo Burnett
zdroj: Wiktor Leo Burnett

MARCIN ONDRUŠEK, Creative Director:
Dopozerať film do konca, dočítať knihu do konca, dočítať reklamný text dokonca. Oplatí sa to, ak chceme chytiť pointu. Špeciálne pri reklame, ak ju chceme kritizovať. Som presvedčený, že v našej kampani pre Petpark je pointa úplne jasná, nehovoriac o absolútne presnom insighte, ktorý napr. Kefírer (zatial!?) postráda. Som hrdý na našu prácu a nechce sa mi o tom ďalej rozpisovať. Myslím, že sme urobili v konečnom dôsledku super ANTIFA kampaň

Stanovisko zverejnila reklamná agentúra aj na svojom blogu.

REKLAMAadv.:

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu