Zaspomíname si. Začiatkom roka nás Orange zavolal na bojovú poradu. Prieskumy ukázali, že správanie ľudí na telekomunikačnom trhu sa vyprofilovalo do dvoch, úplne odlišných, protipólových skupín zákazníkov.

Prvú skupinu, ktorej komunikačnú platformu pod názvom Ideálne paušály sme uviedli na svetlo sveta v máji tohto roku, sme už predstavili v článku „3x veľké točené“. Len na pripomenutie, ide o skupinu zákazníkov, ktorí za peniaze, ktoré mesačne platia svojmu telco operátorovi, chcú dostať čo najviac.

Druhá skupina zákazníkov, o ktorej je tu reč dnes, je tá, ktorá za telekomunikačné služby chce platiť menej, chce znižovať telekomunikačné výdavky a šetriť. Aj pre túto skupinu bolo potrebné nastaviť vhodnú komunikačnú stratégiu a ideový koncept.

Tak sme začali definovať úlohy a pracovať na ich napĺňaní. Našou úlohou bolo pripraviť komunikačnú stratégiu tak, aby oba koncepty boli schopné paralelne fungovať popri sebe s tým, že dosiahneme dostatočnú odlíšiteľnosť s cieľom osloviť dve odlišné skupiny trhu.  Zároveň sme sa museli popasovať s tým, ako ich komunikačne odlíšime, ale pritom ukážeme „všetku vážnosť“ prístupu k zákazníkom. Chceli sme ľuďom povedať, že aj „vy, ktorí chcete ušetriť, ste pre nás rovnako dôležití ako tie „zvery“, čo majú ambíciu dostať čo najviac a aj minúť viac“… Preto sme ich nakoniec oslovili s ponukou a komunikačným konceptom Šikovná voľba.

Hlavným komunikačným cieľom bolo vytvoriť medzi cenovo citlivými zákazníkmi povedomie o tom, že Orange má výhodnejšiu ponuku ako O2 Fér a zároveň predstaviť základné výhody tohto programu. Program sme postavili na 3 základných pilieroch: „úplne bez viazanosti“, „platíš len to, čo prevoláš“, „cena za hovory sa automaticky znižuje“.

Všetky úlohy, či už naše agentúrne, ale aj tie klientske, sa nám podarilo naplniť vtipnou 3D animovanou komunikáciou. Svet animovanej tvorby nepozná hranice logiky a prírodných zákonitostí, čo nám dalo široký priestor na vizuálne zveličovanie a mohli sme vytvoriť tieto zábavné, hravé televízne spoty, samozrejme, s presahom do ďalších nosičov.

Najprv sme odkomunikovali „neviazanosť“,

následne druhý pilier „platíte len to, čo prevoláte“,

a nakoniec „cena za hovory sa vám automaticky znižuje“,

Všetky tieto spoty spolu so sériou printových nosičov nám pokryli komunikáciu pre šetričov.

A v neposlednom rade… ako pochvalu sme dostali pečiatku „exportable“ od našej Publicis groupy. Teší nás aj veľa spokojných Orange šetričov :-)

Vďaka patrí dvojičke Marcin a Dušky, pražskému štúdiu Progresive za animácie a Leopardom za produkčný support.

Pozdravuje Vás

Wiktor Leo Burnett TEAM

 

Zdroj: Wiktor Leo Burnett

REKLAMAadv.: