Školské časy sa blížia a dýchajú nimi správy v televíziách, ale aj niektoré reklamy. Aj Tesco sa rozhodlo využiť túto tému pre podporu predaja školských potrieb. Vybrala si netradičnú, ale zároveň zaujímavú formu. Prostredníctvom stránky tescodiktat.sk sa môžu všetci vrátiť do školských čias a zároveň sa zapojiť do súťaže o školské potreby.

Prvý online diktát

Takýto názov nesie online kampaň pre Tesco vytvorená reklamnou agentúrou Made by Vaculik.

Po kliknutí na stránku tescodiktat.sk si vypočujete zvonenie, uvidíte klasickú triedu a zažijete aj nahnevanú učiteľku, ktorú hrá Zuzana Tlučková.

Potom máte na výber dve možnosti – kliknúť na zošit a napísať si diktát alebo kliknúť na tašku a presvedčiť sa o tom, či máte všetko, čo do školy potrebujete.

Z diktátu môžete mať aj najhoršiu známku, nevadí to, po jeho napísaní sa totiž všetci môžu zapojiť do súťaže.

Čo bolo inšpiráciou pri tvorbe tejto reklamnej kampane?

„Jednoznačne naše školské časy, ku ktorým neoddeliteľne patrilo aj písanie diktátov. Tie sme si spojili s dnešnou dobou, kedy fungujú automatické opravy a väčšina ľudí píše bez diakritiky a odtiaľ to už bolo len kúsok k prvému online diktátu,“ odpovedá Lukáš Švaro, head of digital agentúry Made by Vaculik.

Reklamnú kampaň spojili aj so sociálnou sieťou, návratom do školy a interaktivitou.

„Facebook sme použili, pretože je na ňom drvivá časť našej cieľovej skupiny a zároveň nám umožňuje virálne šírenie. Práve vďaka nemu si diktát napísalo už množstvo ľudí, pričom náklady na médiá sú minimálne,“ spomína Lukáš Švaro.

Zároveň dodáva, že interaktivita je jeden zo základných predpokladov úspechu. Aj preto celú kampaň postavili práve na nej.

kampaň Tesco Dyktát od Made by Vaculik

Vizitka kampane:

Klient: Tesco
Creative director: Boyo Dohnal
Copywriter: Petra Števonková
Art director: Tomáš Krajčík
Account manager: Pavol Schejbal, Katarína Kabáňová, Zuzana Galovičová
Strategy director: Lukáš Švaro
Produkcia: Vision Film
Development: Aurius

Výhra aj štatistika

Každý, kto si napíše diktát môže vyhrať školské potreby podľa vlastného výberu. Na konci týždňa žrebuje Tesco 7 výhercov. Počas diktátu vás prekvapí aj učiteľka, ktorú si zahrala Zuzana Tlučková.

„Sedela nám na túto rolu od prvého momentu a pri natáčaní sa nám to len potvrdilo. Užili sme si na ňom kopu zábavy a pani Tlučková bola excelentná,“ dopĺňa Lukáš Švaro.

Zdá sa, že ani realizácia kampane nebola náročná.

„Exekúcia bola v menšom časovom strese, ale nakoniec všetko dopadlo na jednotku,“ dodáva reklamný tím.

Na stránke si môže návštevník pozrieť aj štatistiku doterajších diktátov. Ich priemerná známka je 3 a spolu sa urobilo 156 337 chýb. Známku 1 má zatiaľ 19% žiakov. A túto micro stránku v krátkom čase „lajklo“ už cez 6 tisíc návštevníkov.

Vyskúšajte si to aj vy! :-)

REKLAMAadv.:

14 KOMENTÁRE

  1. prepacte to nie je moj e imail toto je moj e imail patrikus 5507@gmail .com
    a preco mi nejde napisat ten diktat???????????????????????????????????????

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu