Karikatúry Shootyho sú stredobodom aktuálnej kampane Slovenskej sporiteľne, ktorá je zameraná možno trochu prekvapujúco práve na firemný segment. Martin „Shooty“ Šútovec, bol dlhé roky dvorným karikaturistom a tvárou denníka SME a stal sa populárnym. V súčasnosti pôsobí v Denníku N. Za kampaňou stojí reklamná agentúra Creo/Young & Rubicam. Prečítajte si môj krátky rozhovor s tvorcami kampane.

Čo bolo východiskom pre vznik kampane?

Slovenská sporiteľňa je vnímaná ako retailová banka. Potvrdzuje to väčšina prieskumov. V rámci shopping listu podnikateľov a firiem sa ale Slovenská sporiteľňa umiestňovala na nižších pozíciách ako konkurencia. A to aj napriek tomu že Sporiteľňa pozná a vníma potreby podnikateľov komplexne. A teda vidí aj problémy s ktorými podnikatelia zápasia. Veď aj ona sama podniká v rovnakom prostredí.

Čo je jej cieľom?

Slovenská sporiteľňa si je vedomá, že okrem podnikateľského prostredia aj samé banky majú u seba čo zlepšovať. Banka si dala predsavzatie, že zlepší život podnikateľom a začala meniť svoje interné procesy a produkty. Aby si to trh všimol bolo potrebné sa odlíšiť od konkurencie nielen v službách, ale aj v komunikácii. Vyhli sme sa „podnikateľskému clichéé“ a ako komunikačný koncept sme použili riešenie „ilustrácie“ pod ktorú sa podpísal Martin Shooty Šútovec, hviezda slovenskej karikatúry.

 

Bol v tom nejaký hlbší zámer, použiť karikatúru od Shootyho?

Spolupráca najväčšej slovenskej banky s najvýznamnejším slovenským karikaturistom je o spojení dvoch lídrov , ktorí chcú meniť zabehnutý stereotyp. Každý vo svojej oblasti, ale spolu v komunikácii na verejnosť. Spájanie tých najlepších má aj hlbší zámer než len ilustrovanie situácií, s ktorými sa stretávame v každodennom živote. Cieľom Slovenskej sporiteľne nie je len pomenovať nedostatky, ale aktívne s nimi pracovať tak, aby podnikatelia a firemní klienti mali pozitívny pocit z bankovania.

Aký mediamix kampaň používa? A aký je jej timing?

Kampaň je dlhodobá a má viacero fáz. Spustila sa túto jeseň od 21.9. a bude naďalej pokračovať aj v roku 2016. V rámci médií kampaň využíva afinitné kanály, pričom úvodná fáza je silne orientovaná do online prostredia s využitím outdooru.

Ďakujem za rozhovor.

Pozrite si ukážku vyobrazenia bannerov kampane na SME.sk, kde Shooty dlhé roky pôsobil:

prtsc 11.10.2015-sme.sk-banner SLSP-Shooty
zdroj: reprefoto SME.sk 11.10.2015

Ukážka outdooru a printov:

SLSP kampan Shooty-outdoor-1
zdroj: Creo/Young & Rubicam
SLSP kampan Shooty-outdoor-2
zdroj: Creo/Young & Rubicam
SLSP kampan Shooty-outdoor-3
zdroj: Creo/Young & Rubicam

Vizitka kampane:

agentúra: Creo / Young & Rubicam
Erik Reingraber – Creative Director
Juraj Sapara – Art Director
Katarína Kurečková – Copywriter
Šimon Škoviera – Creative Director Digital
Tomáš Krajčík – Art Director Digital
Jurij Vinarčík – Team Leader Digital
Lýdia Baránková – Senior Account Manager

 

SLSP kampan Shooty-print - 1

zdroj: Creo/Young & Rubicam

Po kliknutí sa zväčší:

SLSP kampan Shooty-print - 2 SLSP kampan Shooty-print - 3

ZANECHAŤ KOMENTÁR

Zadajte svoj komentár!
Zadajte svoje meno tu