Po mesiacoch ochutnávania, testovania, skicovania a príprav sa Foxford rozhodol ešte pred Veľkou nocou otvoriť svoje brány pre prvých odvážlivcov a nadšencov. Pozýva preto všetkých milovníkov kávy nazrieť do svojho Atlasu chutí. To všetko na Laurinskej 1 v Bratislave v priestoroch bývalej reštaurácie Paparazzi.

Foxford je nová slovenská sieť kníhkaviarní, ktorú založili minulý rok Martin Bajaník, tvorca konceptu Shtoor home made café a Michal Meško, CEO a spolumajiteľ kníhkupectiev Martinus.sk. Nechce byť len doplnkom kníhkupectiev, ale má ambíciu stať sa plnohodnotným hráčom v gastronomickom biznise.

Foxford-obr.11

Aby sa jej to podarilo, snaží sa zákazníkovi ponúknuť niekoľko špecialít a noviniek. Tou prvou sú produkty, ktorými chce sýtiť telo aj ducha svojich zákazníkov. Ponúka preto kvalitnú etiópsku kávu odrody Sidamo, ktorá je pražená priamo v Bratislave, aby bola zaručená jej čerstvosť, pričom školenie foxfordských baristov si zobrali pod patronát profesionáli z 9 Grams Coffee.

Foxford-obr.5

Nebudú chýbať ani domáce dezerty, vlastnej výroby a receptúr. Foxfordské kuchynské laboratórium ale znovuobjavuje aj domáci puding, ktorý nie je robený z prášku a rovnako poctivú zmrzlinu originálnych chutí. Samozrejmosťou sú domáce limonády a hladný zákazník si vyberie z pomerne bohatej ponuky ľahkých jedál. Za zmienku stoja napr. anglické čajové sendviče, ktorých porciu je možné nakombinovať podľa ľubovôle, alebo neznáme špeciality ako slaninkový džem alebo trhané kura v rančerskom dipe. Tento formát nazýva Fakultou delikátnych vied.

Rodinný vzťah s Martinusom prináša zákazníkovi tiež nemalý výber knižných titulov venovaných kultúre jedenia a pitia. Dohromady pôjde o viac ako 500 špecializovaných titulov, častokrát z produkcie zahraničných vydavateľstiev, ktoré sa na Slovensku dajú kúpiť iba zriedka. Vo Foxforde je možné vidieť tieto knihy v skutočnosti a stimulovať chuťové poháriky aj takto teoreticky. Aj preto nesie táto prevádzka prídomok “Najchutnejšie kníhkupectvo v meste”. Foxford totiž vo svojom koncepte verí na spojenie potravy tela a ducha.

Zaujímavosťou budú tiež technologické inovácie. Prvá verzia elektronického menu je už v testovaní a zákazníkovi bude predstavená vo forme iPadov inštalovaných pri stoloch, na ktorých si bude možné prezerať informácie o položkách v takmer encyklopedickej podobe. Foxford tiež vyvíja inovatívne riešenie na objednávanie a aj preto pozýva prvých nadšencov, aby si mnohé veci mohol otestovať na reálnych zákazníkoch, pre ktorých je táto služba určená.

Ďalšou, nemenej dôležitou funkciou Foxfordu je rozmer, ktorý je pomenovaný ako “akademická pôda”. Tak, ako kedysi vznikol tento pojem pre vyhradenie si slobodnej diskusie, je zámerom konceptu neuzatvárať sa v sebe, ale viesť debatu o mnohých témach. Pre zákazníkov je pripravený cyklus rozhovorov so zaujímavými ľuďmi na tému “Knihy, ktoré zmenili spôsob stravovania”, ktorý bude spustený začiatkom mája. Prvým podujatím tohto druhu bude predstavenie série kníh, ktoré spustili tzv. “Food revolution”, či už hovoríme o type jedla alebo len spôsobe jeho prípravy. Najznámejšie mená z tejto sekcie sú Julia Child, alebo Jamie Oliver, no predstavia sa aj menej známe tituly.

Foxford-obr.1

Pre Foxford je dôležitá firemná kultúra a zodpovedné podnikanie. Spoločnosť Martinus.sk skončila na 4. mieste v rebríčku Najatraktívnejší zamestnávateľ na Slovensku a na túto tradíciu chce nadviazať aj Foxford. Okrem komunitného rozmeru, ktorý by mal fungovať navonok (prvou akciou bude vrátenie sochy na roh Laurinskej a Radničnej, hoci v inej podobe), chce byť zodpovedným podnikom aj smerom dovnútra a tak napraviť reputáciu slovenských gastrozariadení ako nie príliš láskavých zamestnávateľov, povedané diplomaticky.

Koncept Foxford je preto kombináciou všetkých týchto prvkov,
ktorú skrýva pod claim “Coffee Campus”. Viac informácií o Foxford-e môžete nájsť aj v skupine na facebooku > TU

Zdroj: Foxford

REKLAMAadv.: